کد خبر 770640
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
اراذل

امروز اراذل و اوباش پایتخت در حیاط پلیس امنیت جا خوش کردند؛ اینها همان‌هایی هستند که از عربده‌شان، لرزه بر تن زن و بچه مردم می‌افتاد، همان‌هایی که به بهانه «چشم‌ تو چشمی» بی‌محابا تیزی کشیده‌اند.

به گزارش مشرق، امروز، اینجا «مقر پلیس امنیت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ» است؛ ساعت 8:30 صبح.

با صدای ترمز نابهنگامی سر به عقب برمی‌گردانم. ماشین حمل متهم رسیده؛‌ دژبان با سرعت هر چه تمام‌تر، در ورودی را باز می‌کند خودروی حمل متهم با اسکورت آن وارد می‌شود.

بعد از اینکه هویتم به عنوان خبرنگار تأیید می‌شود، وارد حیاط ساختمان پلیس امنیت می‌شوم. مأموران مشغول چیدن میزها هستند ... میزها در کسری از دقیقه پُر می‌شوند از کلت، تفنگ شکاری، قمه، چاقو، تبر، شمشیر،کلنگ، شیشه‌های رنگارنگ مشروب و حتی مشروب طلایی که با براده های طلا ساخته شده؛ به موازات این میزها، آن طرف حیاط نیز پُر می‌شود از جوانانی که دستبند بر دست و پا، دست در دست هم وارد می‌شوند.

اینجا حیاط پلیس امنیت تهران است و متأسفانه شاهد جوانان 20 تا 30 ساله‌ای هستیم که همه با اسکورت وارد می‌شوند نه به خاطر اهمیت وجودی یا موفقیت‌هایی که کسب کرده‌اند بلکه به خاطر شرور بودنشان، عربده‌کشی‌های بی‌حصرشان و مزاحمت‌ها و زورگیری‌های خفن‌شان.

امروز قضیه فرق می‌کند؛ این‌ها نه خمارند، نه تابلو، همه خوش‌تیپ و خوش‌رنگند؛ تازه هیکل‌های ورزیده‌ای نیز بعضی‌هایشان دارند، اکثرشان نقش‌هایی از تاتو بر دست، گردن و سینه‌ دارند.

این‌ها نترسیده‌اند بلکه اکثراً خیلی راحت، خودمانی و با لبخندی بر لب در کنار هم بر روی زمین نشسته‌اند؛ جمعشان جمع است، دیدار دوستان برایشان شادی‌آفرین شده است. 

این‌ها همان‌هایی هستند که از عربده‌شان، لرزه بر بدن زن و بچه مردم وارد شده؛ این‌ها همان‌هایی هستند که به بهانه «چشم‌ تو چشمی» بی‌محابا تیزی کشیده‌اند؛ این‌ها همان‌هایی هستند که به راحتی می‌زنند، می‌برند، عربده می‌کشند و زورگیری می‌کنند.

امروز 213 نفر از آنها در یورش پلیس دستگیر شده‌اند؛ امروز آنها دیگر در پاتوق خود عرض‌اندام نمی‌کنند بلکه با پابندها و دستبندهایی که پلیس به آنها زده بر روی زمین پلیس امنیت زمینگیر شده‌اند؛‌ نمی‌دانم که زمینگیری آنها تا چقدر طول می‌کشد و محله‌شان تا چند روز از وجود آنها پاک شده است؟

محسن یکی از دستگیرشدگان است؛ متولد 69 است؛ «بکش تا زنده بمانی» جمله‌ای است که با تاتو بر سینه‌اش نقش بسته، دست‌ها و سینه‌اش پُر از نقش و نگار است.

دمپایی بر پا دارد، با اعتماد به نفس حرف می‌زند از آن بچه لات‌های شاپور است، 4 سال حبس کشیده اما خودش را پاک پاک می‌داند. سابقه‌دار است، یک بار به دلیل ضرب و جرح، یکبار به دلیل تجاوز به یک پسربچه و به دنبال آن خودکشی آن پسر و این بار هم به دلیل درگیری دستگیر شده است.

برایش یکماه قرار بازداشت بریده‌اند؛ خیلی راحت و بدون آنکه هیچ نگرانی داشته باشد، می‌گوید مادرم دنبال کارهایم است؛‌ نیاز مالی ندارم و این بار هم اشتباهی مرا گرفته‌اند. 

آن طرف‌تر فرزاد ایستاده؛‌ از آن اراذل سطح یک است؛ گنده‌لات محله‌ است، اما خودش را به موش‌مردگی زده، منقطع صحبت می‌کند، وقتی می‌پرسم چرا تو را گرفته‌اند، می‌گوید به خاطر انگشت؛ مأمور دستگیری‌اش می‌گوید درست صحبت کن و بگو به خاطر پاسپورت جعلی تو را گرفته‌اند نه به خاطر انگشت.

فرزاد از آن بچه مایه‌دارهاست، پدرش نمایشگاه ماشین دارد، اما در سابقه‌اش مشارکت در قتل، شرارت و درگیری، پاسپورت جعلی و ... جای گرفته است، متأهل است وقتی می‌پرسم همسرت می‌داند، می‌گوید نه و من هم «باور» می‌کنم که او نمی‌داند.

حدود 10 ـ 9 سالی زندان بوده و حداقل 20 فقره سابقه در پرونده‌اش دارد، سرش را از ما برمی‌گرداند و به ما می‌فهماند که حوصله ما را ندارد؛ او را با آن تیپ پولداری‌اش با آن بدن خالکوبی و پرورش اندامی‌اش به مأموران پلیس امنیت می‌سپارم.

آن طرف‌تر عده‌ای دیگر را آورده‌اند، از پیرمردهایی که صورتشان نشان می‌دهد از آن اراذل و اوباش قدیمی‌اند تا پسربچه‌هایی که فکر کرده‌اند که خیلی زود بزرگ شده‌اند.

این طرف‌تر پسرکی 20 ساله به نظر می‌رسد؛ با هیکلی ریز و نحیف؛ تازه موهای پشت‌لبش سبز شده‌ است؛ می‌گوید من که کاری نکرده‌ام چند سال پیش یک دوست‌دختر داشتم و بعد با او به هم زدم بعد آن دختر با فرد دیگری دوست شد و دوست‌پسر جدیدش با چاقو خطی روی گردنم کشید؛‌ همین خط را می‌گویم بعد با دستش خط را نشان می‌دهد، می‌پرسم چرا تو را گرفته‌اند.

با پررویی می‌گوید چون روی گردنم یک خط داشته‌ام، من هم خودم را متعجب نشان می‌دهم، می‌پرسم یعنی پلیس آمد و گردن تو را دید و تو را دستگیر کرد؟! بعد که می‌فهمد خیلی ضایع کرده می‌گوید نه، در قهوه‌خانه نشسته بودیم و املت می‌خوردیم که پلیس آمد و همه را دستگیر کرد. پسربچه را با توهماتش تنها می‌گذارم و می‌آیم به کناری تا با فرد دیگری صحبت کنم، اما این طرف‌تر با صحنه دیگری مواجه می‌شوم.

مردی تنومند با پیراهنی آبی که بریده بریده است زیر درخت در کنار ماشین‌ها بر روی زمین ولو شده است؛‌ یکی از مأموران می‌گوید مشکل تنفسی دارد با اسپری که همراه دارد به سختی نفس می‌کشد، نگاهش می‌کنم یکی دیگر از مأموران می‌گوید هم دیسک دارد و هم مشکل تنفسی و من می‌مانم که مگر مجبور است که با این اوضاع زارش، عربده‌کش محله باشد و حالا با این خفت بخواهد اندکی نفس چاق کند.

بازدید سردار که تمام می‌شود همه آنها را سوار می‌کنند بر ماشین‌هایی که آنها را آورده‌اند؛ از اتوبوس، ون و خودروی شخصی گرفته تا خودروهای مخصوص حمل متهم؛ بدون هیچ ترس و  واهمه‌ای سوار بر خودروها می‌شوند و بعضی از آنها نیز با لبخندی بر لب از ما خداحافظی می‌کنند.

شاید با این لبخندشان می‌خواهند بگویند که به زودی بیرون می‌آیند و در همین زمینی که ما بر رویش آزاد راه می‌رویم آنها نیز آزادتر راه خواهند رفت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    72 4
    کسی که خیلی راحت و بدون آنکه هیچ نگرانی داشته باشد، می‌گوید مادرم دنبال کارهایم است؛، نباید یک ماه برای او زندانی تعیین کنند. باید قاطعانه تر و جدی تر با این نوع موضوعات که خودش معضلات جامعه را افزایش داده، برخورد شود.
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      33 1
      طرف تجاوز به عنف داشته و به قتل رسیده بعد به همین راحتی آزادش کردن؟!؟!؟!؟ نکنه اینا آقازاده اند و به جایی وصل؟!
    • ناشناس IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      5 1
      فقط اعدام اعدام اعدام
  • راضی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    54 2
    باید تا اخر عمردر زندان بمانند. اگر آزاد شوند به هر طریقی، این قصه تا ابد ادامه خواهد داشت
    • کارمند زندان IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      21 1
      یکی از مجازاتهایی که خیلی خوب است و اثر بازدارندگی داشته اما زیاد به آن توجه نمیشود مجازات "تبعید" است. اگر این مجازات اجرا شود بسیاری از مشکلات جامعه حل میشود.
  • عدنان IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    36 2
    سیستم قضایی باید با جدیت برخورد کند؛ چراکه این ها مخل آسایش زندگی مردم هستند
  • حسام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    30 4
    به نظرم باید اونایی که بار اولشونه رو بفرستند زندان..اونایی که سابقه دارند برن اعدام کنند چون دیگه هیچوقت آدم بشو نیستد راهشونو انتخاب کردند
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    18 4
    امیدواریم که سیستم قضایی مثل همیشه قاطعانه و با قضاوت عادلانه اینها که مخلّ آسایش جامعه و مردم هستند را محاکمه کنند
    • AE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      15 1
      باید قاطعانه برخورد شود
    • رضا RU ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      11 1
      سیستم قضایی مثل همیشه قاطعانه؟!!! جوک قشنگی گفتی! مرد حسابی کدام قاطعانه؟ مردک به پسربچه تجاوز کرده. بجه خودکشی کرده، چند ماه رفته زندان والسلام به این میگی قاطعانه؟ جزای ایجاد رعب و وحشت طبق قانون مرگ است. این ها همه کارشان جدای دزدی و تجاوز و ... ایجاد رعب و وحشت است. اگر قاطعیت باشد باید اعدام شوند.
    • یک حمال IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      1 0
      شما همینطور امیدوار بمان مرد حسابی یکی از اینا 8 فقره حکم زندان دارد آنوقت میفرمایید مثل همیشه قاطع برخورد کنند اگر قاطع برخورد میشد الان اینجا نبودند یکی دیگه لواط کرده و پسر بچه خودکشی کرده و جرمهای دیگر باز آزاد بوده و دوباره دستگیر شده باز شما میفرمایید مثل گذشته قاطع برخورد کنند
  • AE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    6 18
    خبرنگار حق نداره قضاوت های شخصیشو در قالب مقاله ارائه کنه.شاید یکیشون راست بگه.قاضی برای همین هست
    • رضا RU ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      2 1
      یک چیزی شنیدی! اون در مورد خبر است نه گزارش و تحلیل
    • علی IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      1 1
      حرص نخور تبخال میزنی
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    31 1
    این جماعت را باید محاکمه صحرایی کرد.
  • صادق IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    23 1
    باید قاطعانه و جدی برخورد شود
  • حسین IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    17 1
    وزارت ورزش باید کاری کند تا ورزشکار با قیافه عجق وجق وارد بازی نشود تا دیگران الگو بگیرند قوه قضائیه هم باید زندان و تبعید را برای اراذل و اوباش در دستور کار جدی خود قرار دهد
  • نا شناس IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    35 1
    یکی میشه حججی که نه خالکوبی داره، نه هیکل درشت داره... اما مردانگی و شرفش دنیا رو میگیره... یک عده هم میشن مثل اینها که از مردانگی فقط اسمش رو یدک میکشند. اینها اگر مرد هستند، یک هفته برن سوریه...
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      2 3
      خودت چند دفعه رفتی سوریه !!!
  • بیخیال IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    3 1
    قوه قضائیه تاکنون معدود افرادی را آدم کرده آن هم بازندانی کردن . من خودم با چشم دیده ام که در جایی سارق بعد از آزادی قاتل شد . تازمانی که مثال قدیمی رحم بر گرگ تیزدندان ستمکاری بر گوسفندان است .قوه قضاییه دزد پرور میشود . چرا ما در جامعه سارقین دست بریده نمیبینیم. چرا هیچ یک از اختلاسها انتها ندارد . یک پرونده اختلاس 5 سال طول میکشد تا رسیدگی شود و مطمعنا افراد دیگر جرات پیدا میکنند که مرتکب جرم های دیگر شوند . این کشور با دعای امام زمان و افراد ارزشی به انقلاب تاکنون ادامه داشته من از مسئولین میخواهم که درد دل مردم فقیر جامعه را بشنوند و به به آن عمل کنند . ایران کم کم با این اوضاع شبیه کشور آندلوس میشود. ما جامعه ناآرامی داریم . مامورین انتظامی با زندگی خودشان این افراد را دستگیر کرده اند ولی به راحتی این افراد جانی آزاد میشوند. من در بعضی از خیابانهای تهران با اینکه مرد هستم میترسم راه بروم و 100 هزار تومان پول همراه خودم داشته باشم. اگر این افراد در محله چند قاضی زندگی کنند مامورین انتظامی بدبخت میشوند. اگر منزل یکی از افراد قوه قضاییه سرقت شود از هرکانالی وارد میشوند تا متهم زودتر دستگیر شود اما افرادی در این کشور حضور دارند که بخاطر سرقت مال و اموالشان از فقر فوت کرده اند . صحبت زیاد است ولی گوشی وجود ندارد که بشنود
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    4 0
    این اسلامی که میگفتید کو؟
  • محسن IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    3 0
    یک چیزی اینجا می لنگه قانون .عدالت .قدرت برخورد.ترحم.بخدا اگر عدالت علی علیه السلام وضرب شمشیر ان حضرت بود کوچکترین بی احترامی از سوی این گمراهان به مردم نجیب ایران نمی رسیداینجا سرزمین جمهوری اسلامیست وبرای ملت بزرگ ایران وجود چنین افرادی مایه ننگ است بدون کمترین ترحم باشدیدترین وسریعترین برخورد باید مجازات شوندتا حتی مادرشون که چنین افراد پلیدی را وارد جامعه کرده اند فرصت پارتی بازی ورشوه دادن هم پیدانکنندوکلامی هم با کسانیکه بر مسند قضاوتند فردا نوبت زن وفرزند شماست
  • محمود IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    3 0
    قوه قضاییه با اینا برخورد نکرده وگرنه دیگه نباید عربده کشی کنن و باخیال راحت و لبخندزنان بگن یکماه دیگه آزاد میشم. آفتابه به گردن توی شهر بگردونینتا ادب ببشن
  • علی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    3 0
    این جماعت هیچی نیستن بارها چنتاشون رو تنها دیدم جیک نمیزنن وقتی چهارتا میشن پاچه میگیرن اینا بلا تشبیح اگر جای شهید حججی گیر میکردن قیافه شون دیدنی بود اینا همشون لات چهاردیواری خونشونن
  • بهزاد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    1 0
    با بفرستينتو معدن ذغال سنگ کارکنن 10سال تبعيدشون کنين ببينم بازم ...
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    1 0
    این را باید کشت درست به شیوه خودشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس