امید ابراهیمی

بیشترین خبری که از باشگاه استقلال به بیرون منتشر می شود درباره آسیب دیدگی های بازیکنان این تیم در پست های مختلف است که اسباب نگرانی طرفداران این تیم را فراهم کرده است.

سرویس ورزش مشرق – موضوع آسیب دیدگی های بازیکنان استقلال پیش از شروع فصل جاری و از تیرماه آغاز شد. ابتدا امید ابراهیمی و سپس محسن کریمی به ترتیب از ناحیه شکم و کتف تحت عمل جراحی قرار گرفتند و در ادامه بازیکنانی همچون فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، لئوناردو پادوانی، علی قربانی، یعقوب کریمی، خسرو حیدری و تعدادی دیگر به جمع مصدومان تیم اضافه شدند.

این در حالی بود که اختلافاتی میان کادر فنی و پزشکی استقلال بوجود آمده و در برهه ای از جمله برپایی اردوی ارمنستان هیچ یک از اعضای اصلی کادر پزشکی استقلال در سفر به ایروان کاروان تیم را همراهی نمی کردند.

در این بین علیرضا منصوریان با به خدمت گیری "میک مک درموت" بدنسازی ایرلندی سابق تیم ملی تصمیم گرفت فصل جدیدی از سبک بدنسازی در استقلال را برای تیمش آغاز کند. درموت که از همان روزهای ابتدایی کار در استقلال بازیکنان را محو حرکات تمرینی مدرنش کرده بود قول داد تا بازیکنانی همچون مجتبی جباری که خیلی ها به بدنسازی نکردنش ایراد می گرفتند را در بهترین شرایط آماده حضور در مسابقات کند.

اما این پایان ماجرای مصدومیت های بازیکنان استقلال نبود!

با شروع مسابقات لیگ و در حالی که هنوز بازیکنان قبلی به شرایط بازی نرسیده بودند میلاد زکی پور، خسرو حیدری، عظیم گوگ، شهباززاده و بیت سعید هم به جمع نفرات قبلی اضافه شدند. نکته قابل توجه درباره اغلب مصدومان استقلال این بود که این نفرات به جای مصدومیت در خلال مسابقات در جریان تمرینات درون تیمی آسیب می دیدند! آنچنان که زکی پور در تمرینات پس از بازی با استقلال خوزستان و جابر انصاری(تازه ترین مصدوم تیم) در روزهایی که تیم بازی نداشته دچار مشکل شدند. سید مجید حسینی هم به همین شکل در روزهای بعد از بازی با پدیده مصدوم شد.

البته دکتر نوروزی در این باره که چرا زکی پور و ابراهیمی دوباره آسیب دیدند گفت:«متأسفانه دوران فیزیوتراپی این دو بازیکن پس از جراحی و آسیب دیدگی که برایشان رخ داد خارج از کادر باشگاه انجام شد و به این دلیل ما نمی توانیم درباره نحوه توانبخشی و ریکاوری شان در آن مدت نظر بدهیم ولی آنچه مسلم است اینکه پس از بروز مشکل در مرتبه دوم تمرینات این دو بازیکن تحت نظر کادر پزشکی استقلال انجام می شود».

منوچهر بهمنی بدنساز اسبق تیم استقلال هم در گفت و گو با مشرق، در این باره که بدنسازی تا چه حد می تواند در بروز مشکلات آسیب دیدگی دخیل باشد توضیح داد:«حدود 75 درصد آسیب دیدگی ها به میزان و نحوه آماده سازی بازیکنان در تمرینات بدنسازی مربوط می شود. البته عوامل بیرونی دیگری از جمله نوع زندگی بازیکن، مقدار استراحت، فشارهای عصبی، مشکلات مالی و خانوادگی و در نهایت برخورد شدید در جریان بازی یا تمرین هم در بروز آسیب دیدگی دخیل هستند که حدود 25 درصد این موضوع را تشکیل می دهند».

با این شرایط و در حالی که استقلال تازه در ابتدای راه لیگ برتر است و در ادامه باید در جام حذفی(اگر موفق به شکست گل گهر سیرجان بشود) و لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشته باشد این تعداد مصدوم و آسیب دیده که روی دست کادر فنی مانده کار را برای منصوریان و تیم استقلال که اتفاقا از سوی هیأت مدیره و سکوها هم به شدت تحت فشار هستند دشوارتر از قبل می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    1 0
    آماتور بودن تمرین دهنده ها و دیگر هیچ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس