کد خبر 770544
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
1396061309270588711837034.jpg

مسلمانان روسیه روز یکشنبه در مقابل سفارت میانمار در مسکو تظاهرات اعتراض آمیزی را علیه نسل کشی مسلمانان میانمار برگزار کردند، رئیس جمهوری چچن نیز خواستار واکنش جامعه جهانی به حوادث میانمار شد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه «آر.ب.کا»، روز گذشته (یکشنبه) در مقابل سفارت میانمار در مرکز شهر مسکو صدها نفر که اغلب آنان را مسلمانان تشکیل می دادند، تجمع اعتراض آمیزی را نسبت به اقدامات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور و کشتار بیرحمانه آنان برگزار کردند.

این تظاهرات با برگزاری نماز جماعت ظهر در خیابان به پایان رسید. شرکت کنندگان در این تظاهرات طوماری را امضاء کرد ند تا برای "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری ارسال شود. مهمترین خواسته مسلمانان روسیه این است که رهبران این کشور به دفاع از مسلمانان مظلوم میانمار بپا خواسته و این مسئله را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنند.

البته لازم به یادآوری است که این تظاهرات به دلیل اینکه از قبل با مقامات محلی هماهنگ نشده بود، غیرقانونی اعلام شده و دهها نیروهای انتظامی در محل حضور یافتند. این تظاهرات 3 ساعت بطول انجامید و بعد از اقامه نماز جماعیت ظهر، پایان یافت.  

تظاهرات مشابهی نیز قرار است امروز در شهر "گروزنی"، مرکز جمهوری چچن برگزار شود.

"رمضان قدیروف" رئیس جمهوری چچن اعلام کرده است که جامعه جهانی باید به حوادث رخ داده در میانمار و کشتار مسلمانان این کشور توسط نیروهای دولتی واکنش جدی نشان دهند. قدیروف همچنین از سازمان ملل به خاطر صرفا «ابراز نگرانی» از اوضاع و عدم اقدام مشخصی در این رابطه انتقاد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 0
    باید ایران کنفرانس اسلامی در این خصوص و نحوه ارسال تسلیحات به مسلمانان ترتیب دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس