کد خبر 770137
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
ارتش آمریکا

دولت آمریکا با امضای قراردادی با بخش خصوصی قرار است ساخت ۱۱ هزار خودروی زرهی را در شش سال آینده راهی افغانستان کند.

 به گزارش مشرق، دولت آمریکا با شرکت «جنرال موتورز» قراردادی را به ارزش 2.2 میلیارد دلار برای ساخت 11 هزار و 65 عراده خودروی زرهی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به امضا رسانده است.

بر اساس این قرارداد شرکت جنرال موتورز موظف است تا سال 2023 میلادی خودروهای زرهی را تحویل دهد.

انتظار می‌رود که نخستین محموله از خودروهای زرهی و تجهیزات همراه این سفارش به زودی در اختیار نیروهای امنیتی و دفاعی افغان قرار گیرد.

سال قبل نیز این شرکت آمریکایی با عقد قرارداد 356 میلیون دلاری کار ساخت 1673 خودروی زرهی از نوع هاموی را برای نیروهای امنیتی افغان در نظر گرفته  بود.

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته نیز قراردادی به ارزش 727 میلیون دلار را با شرکت‌های بزرگ اسلحه‌سازی برای خرید بالگردهای نظامی و هواپیما برای نیروهای هوایی افغان عقد کرده بود.

ترامپ در استراتژی جدید آمریکا نسبت به ارسال تجهیزات نظامی به افغانستان تاکید کرده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی افغان در بخش نگهداری از تجهیزات نظامی با مشکلاتی مواجه هستند و طرح آمریکا برای حفظ و نگهداری از تجهیزات نیروهای افغان نیز موثر نبوده است.

رسانه‌های آمریکایی سال گذشته گزارش دادند که دولت آمریکا بدلیل سوء‌مدیریت باید یک میلیارد دلار را برای ترمیم و نگهداری تجهیزات ارتش افغانستان هزینه کند.

با این حال به نظر نمی‌رسد که دولت افغانستان و یا پنتاگون راهکاری را برای ترمیم و نگهداری از تجهیزات نیروهای افغان را در نظر گرفته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس