علیرضا رحیمی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح مجدد بازدید از مراکز نظامی ایران غیر متعارف و غیر قانونی است و ایران زیر بار چنین کاری نخواهد رفت.

به گزارش مشرق، علیرضا رحیمی با اشاره به تلاش آمریکا برای بازدید از مراکز نظامی ایران و طرح موضوع در آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: آمریکا تلاش دارد که با شبهه افکنی، فضای کاملا شفاف بین المللی در زمینه توافق هسته ای را تیره و تار کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: برجام سند بسیار شفافی است که به امضای کشورهای 1+5 و ایران رسیده و به دنبال این توافق قطعنامه 2231 در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است.

وی با اشاره به رفتارهای خصمانه آمریکا نسبت به اجرای برجام عنوان کرد: از آنجایی که واشنگتن به اهداف حقوقی و سیاسی خود در برجام نرسیده و شاهد آن است که در پسا برجام ایران به حقوق هسته ای خود رسیده و در جامعه بین المللیبه صورت فعال حضور دارد تلاش می کند برجام را برهم بزند.

این نماینده مجلس با اشاره به سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین برای ملاقات با آمانو، گفت: این سفر و طرح موضوع بازدید از مراکز نظامی در واقع در جهت برهم زدن برجام است اما پرونده بازدید از مراکز نظامی به صورت رسمی در شورای امنیت سازمان ملل بسته شده است.

رحیمی بااشاره به پروسه بسته شدن پرونده  PMD ایران اظهار داشت: بعد از توافق برجام و بررسی های آژانس بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل، این پرونده و بازدید از مراکز نظامی ایران مختومه اعلام شد و دیگر امکان بازشدن آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با این حال بازدید از مراکز نظامی تابع پروتکل سختی است که حتما باید به تایید مقامات جمهوری اسلامی برسد که قطعا ما به هیچ وجه چنین اجازه ای نمی دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت: بازدید از مراکز نظامی ایران خواسته ای غیرقانونی و غیر متعارف است که ایران هرگز زیر بار آن نخواهد رفت.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 0
    اینو اونموقع که با موگرینی عکس می انداختی فهمیدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس