کد خبر 769382
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کارشکنی اسرائیل

یک اندیشکده اروپایی طی گزارشی اذعان کرد رژیم صهیونیستی هیچ برنامه نظارتی را روی فعالیت‌های هسته‌ای خود نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند برنامه هسته‌ای تسلیحاتی این رژیم کمتر از هر دولت اروپایی یا آمریکایی دیگری تحت نظارت‌های بین‌المللی قرار دارد.

روزنامه «جروزالم پست» طبق اطلاعاتی که از تحقیقات جدید اندیشکده «جیمز مارتین» در امور عدم اشاعه بدست آورده، نوشت اسرائیل حتی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس برخی قوانین نظارتی هسته‌ای را ندارد.

جروزالم پست اذعان کرد: «در این که اسرائیل بیش از همه درمورد برنامه هسته‌ای خود مخفی‌کاری می‌کند، شکی نیست اما تا کنون علی‌رغم سیاست منحصر به فردِ در اختیار داشتن 80 تا 200 سلاح اتمی، خود را یک قدرت هسته‌ای اعلام نکرده است.»

گزارش اندیشکده مذکور، رژیم صهیونیستی را با سه دولت آمریکا، فرانسه و انگلیس که همگی قوانین مختلف، کمیته‌های پارلمانی و فرایندهای نظارتی روی برنامه و تاسیسات هسته‌ای دارند، مقایسه کرده و تاکید می‌کند اسرائیل به هیچکدام از موارد فوق اعتقادی ندارد.

جروزالم پست اما می‌نویسد که رژیم صهیونیستی نیز کمیته‌ای برای نظارت دارد ولی به هیچ‌وجه کوچکترین بخشی از اقداماتشان علنی نمی‌شود.

این گزارش در پایان تاکید می‌کند با اینکه فرانسه و انگلیس و آمریکا همگی نظام‌های قانونی برای شفافیت فعالیت‌های هسته‌ای‌شان دارند ولی اسرائیل که خود را مانند آنها یک دموکراسی می‌داند، در بین آنها «یک ناهنجاری» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    1 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس