آیت الله علم الهدی

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اینکه عده‌ای فکر می‌کنند بنا است به نحوی زندگی کنیم که دشمنان خدا از ما راضی باشند یک فکر غیرانقلابی است که انقلاب را نمی‌فهمد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار داشت: برخی ممکن است علت نامگذاری عید سعید قربان را قربانی کردن از سوی مردم بدانند در حالی که این مهم به دلیل خاصیت معنوی این روز است قربان به معنای نزدیکی و نزدیک شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه نماز نزدیکی هر عنصری پرهیزگاری به ذات پروردگار است افزود: عید قربان عید قرب و تقرب و نزدیکی به ذات پروردگار است این ذبح گوسفند به منظور اطعام دیگران وسیله‌ای برای تقرب به خداوند است و عید قربان را عید لقاءالله نیز نامیده‌اند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: امتحان حضرت ابراهیم(ع) به ذبح اسماعیل(ع) بود که باید عزیزترین دلبندش را در راه خدا قربانی می‌کرد اسماعیل(ع) با کمال ایمان از پدر تمکین کرد دو عنصر در حرکت ابراهیم(ع) بود که عامل قرب است عنصر نخست دشمن‌ستیزی بود وقتی شیطان خواست مانع فرمان الهی شود آن حضرت با شیطان مبارزه کرد و این شیطان‌ستیزی عنصر اول برای لقاءالله است.

وی با اشاره به اینکه کسی که برابر دشمن خدا تسلیم شود و در جهت حفظ مصالح مادی زندگی دست به دست دشمن خدا دهد به لقاءالله نائل نمی‌شود گفت: آدم نباید به غیر از خدا توجهی داشته باشد این شرط نخست و عامل اولیه لقاءالله است و عنصر دوم مسئله تسلیم در برابر اراده خداوند متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه معنای تسلیم رضایت است تاکید کرد: انسان در این حالت چیزی را می‌خواهد که ذات پروردگار برای انسان مقرر کرده است. نقطه اوج لقاء پروردگار برای حضرت ابراهیم(ع) ندای پروردگار بود که آن حضرت را مورد خطاب قرار داد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) در مقابل خداوند متعال تسلیم بود اظهار داشت: اگر در همه چیز انسان تسلیم خدا شد به لقاءالله نائل می‌شود و باید در برابر ذات مقدس پروردگار این حالت تسلیم را از دست ندهیم. قربانی فقط معنایش این نیست که گوسفندی را ذبح و گوشتش را به فقرا اهدا می‌کنید بلکه قربانی یک نماد برای تسلیم است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی جامعه ما را جامعه قربان یعنی جامعه نزدیک به حق قرار داد ادامه داد: امروز این کشور مظهر عبودیت و بندگی خدا و مظهر مبارزه و جنگ با دشمنان خدا است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: مقام معظم رهبری چند روز قبل فرمودند دشمنان اسلام از قاطعیت و حرکت ما اگر خشمگین نباشند باید از مفید بودن خود شک کنیم یعنی اگر بنا شد حرکت و قیام ما و جریان زندگی ما دشمن خدا را به خشم نیاورد، ما بنده خدا نیستیم و نسبت به خداوند دارای عبودیت نیستیم و جامعه ما دیگر جامعه قربان نخواهد بود.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه نقطه نخست لقاءالله ستیز با دشمنان خدا است گفت: اینکه عده‌ای فکر می‌کنند بنا است به نحوی زندگی کنیم که دشمنان خدا از ما راضی باشند یک فکر غیرانقلابی است که انقلاب را نمی‌فهمد.

وی افزود: نکته دوم فرمایشات رهبری این بود که ایشان فرمودند اگر هنجارهای انقلاب ادامه نداشته باشد خود انقلاب ادامه نخواهد داشت. هنجاری انقلاب چیست؟ روزی که انقلاب ما به پیروزی رسید جریان زندگی ما و جریان فرهنگ معیشت ما خوشگذرانی و لذت و توسعه در زندگی مادی ملاک نبود و هنجار انقلابی ما قناعت بود.

علم الهدی افزود: هنجار انقلاب ساده‌زیستی و دوری از تجمل بود و آنچه امروز سبب می‌شود دشمن ما را هدف قرار بگیرد و سبب شود از معیارهای انقلاب دست برداریم توسعه مادی زندگی است.

وی گفت: در روزهای نخست انقلاب امر به معروف و نهی از منکر یک جریان نهادینه بود و مردم در مقابل خلاف آرام نمی‌گرفتند اما امروز برعکس شده است این هنجارهای انقلاب اگر ادامه پیدا نکند انقلاب قابل تداوم نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    0 1
    امام خمینی ره فرمود:ساده زیستی شهیدان رجایی وباهنربایدالگوی مسولان باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس