نیروهای عراقی

تروریست‌های محاصره شده در جنوب غرب استان کرکوک به خوبی می‌دانند مقصد بعدی نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق شهر حویجه است.

سرویس جهان مشرق - پس از آزادی سازی شهر تلعفر در شمال غرب استان نینوای عراق، حالا همه نگاه ها به جنوب غرب استان کرکوک و شهر راهبردی « حویجه» دوخته شد تا شمارش معکوس برای بستن پرونده گروه تروریستی داعش در این منطقه به صدا درآید.

تروریست‌های محاصره شده در جنوب غرب استان کرکوک به خوبی می دانند مقصد بعدی نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق شهر حویجه است و همین مسئله باعث شده آنان با انجام حملات پیش دستانه و کور برای حیات خود دست و پا بزنند.

در روزهای گذشته، منطقه راهبردی « الزویه» در شمال استان صلاح الدین کانون اصلی حملات عناصر تروریستی داعش بوده و همچنین تلاش آنان برای اشغال بخش هایی از رشته کوه های «مکحول» ناکام مانده است.

نیروهای تیپ ۲۹ بسیج مردمی مستقر در شمال استان صلاح الدین و مناطق مرزی جنوب غرب استان کرکوک که در آماده باش کامل قرار دارند، به خوبی موفق شده اند تحرکات تروریست ها را در این منطقه رصد کنند و واکنش قاطع به حملات آنان نشان دهند.

اشغال منطقه راهبردی «الشرقاط» و فرار به سوی مناطق مرزی برای تروریست های محاصره شده در جنوب غرب استان کرکوک در شرایط فعلی بسیار سخت به شمار می آید چرا که می دانند به سد نیروهای عراقی برخورد می کنند.

تروریست ها در این محور درصدد هستند با اشغال منطقه « الزویه» و بخش های از رشته کوه های « مکحول» که مشرف به مناطق مرزی مشترک استان های کرکوک و صلاح الدین است،فقط برای خود زمان بخرند و در عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی شهر « حویجه» اختلال ایجاد کنند.

عناصر تروریستی داعش امروز هم شانس خود را در این محور آزمایش کردند و درگیری ها بیش از ۴ ساعت ادامه داشت اما در نهایت نیروهای آماده تیپ ۲۹ بسیج مردمی موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و ۶۵ تن از تروریست ها را به هلاکت برسانند.


 تروریست ها از چندین خودروهای انتحاری برای پیشروی در این محور استفاده کردند اما بازگشت به منطقه مبدا یعنی جنوب غرب استان کرکوک با دهها کشته و زخمی، تنها نتیجه این حملات بود.

بدون شک در روزهای آینده باید منتظر حملات مجدد تروریست ها در این محور بود اما عملیات بزرگ نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در روزهای آینده به ۳ سال اشغال و جنایت عناصر تروریستی داعش در جنوب غرب استان کرکوک پایان می‌دهد تا تجربه موفق هشت ماه عملیات در استان نینوا این بار در این محور تکرار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    14 89
    بعدش میرن خاک سوریه رو اشغال کنن شاید هم به سمت ایران لشکرکشی کنن.اینا فقط وقتی کارشون گیره با ما دوستن
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
      41 5
      سخنی از مادر عروس
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      0 3
      نه عزيزم اينا رو اگه مي شناختي اين حرف رو نمي زدي اينا عاشق آقا هستن و اسلام و خيلي هم شجاع و اصلا شيعه هستن برا چي دشمن ما بشن
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    62 6
    مرگ بر اسرايل داعش پرور
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    38 9
    بارزانی با اعلام استقلال پا جای پای داعش میگذارد.مطمعنا این عمل غیر قانونی از رئیس غیر قانونی اقلیم عراق باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    31 9
    بر خلاف تو که دید فقط ایرانه ما دیدمون بر تمام شیعانه از افغانستان تا پاکستان و سوریه و نیجریه و...... شیعه بالاتر از کشور و ملیته
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      3 2
      احسنت
  • مسعود US ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
    22 4
    حدف بعدی ازادسازی کرکودک باید باشه .با حدکثر نیرو
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      1 1
      کرکوک دست کردهاس و به این سادگیها هم ازش بیرون نمیرن. چون اون موقع که اربیل هم در خطر بود حاضر نشدن نیروهاشون توی کرکوک رو کم کنن.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    3 1
    شرقاط و حویجه باید هدف بعدی باشن تا با خیال راحت برن بسمت غرب عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس