کد خبر 768851
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
برائی

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت:مورد مشکوکی از ابتلا به تب کریمه کنگو نداشته ایم اما مردم وضعیت اخطار این بیماری را در ایام عید قربان و روز عرفه جدی بگیرند و دام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز بخرند.

به گزارش مشرق، اصغر برایی نژاد اظهار کرد: تا به امروز موردی مشکوک از ابتلای افراد به بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران نداشته‌ایم.

وی افزود: مردم وضعیت اخطار بیماری تب کریمه کنگو را به‌ویژه در ایام عید قربان و عرفه جدی بگیرند و دام خود را از مراکز عرضه بهداشتی دام خریداری کنند تا با مخاطرات بیماری مشترک تب کریمه کنگو مواجه نشوند.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: مقرر شده که دستگاه‌های نظارتی  و شهرداری تهران برای مقابله با واحدهای غیرمجاز دام در ایام عید قربان و عرفه فعال شوند. خود مردم نیز باید رعایت کنند و دام مورد نیاز خود را از دوره گردها و واحدهای غیر مجاز تهیه نکنند.

ضبط دام واحد های غیر مجاز

برایی نژاد گفت: دام عرضه شده در مراکز عرضه‌کننده دام غیرمجاز نیز با کمک نیروی انتظامی، شهرداری تهران و دستگاه‌های نظارتی ضبط و واحدهای آنها جمع‌آوری می‌شود.

بنابراین گزارش، تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو یکی از بیماری­های ویروسی مشترک بین انسان و حیوان استکه در کشور ما نیز دیده می‌­شود.

آلودگی با این ویروس در دام­ها بیماری بالینی ایجاد نمی­کند با اینهمه ممکن است در انسان باعث مرگ شود.

ایجاد خونریزی در بافت­های بدن یکی از نشانه­های بیماری در انسان است که در مراحل آخر بیماری اتفاق می­افتد. بیماری برای اولین بار در سال 1944 در منطقه کریمه در کنار دریای سیاه دیده شد و سپس در سال 1966 در کنگو شناسائی گردید و با نام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مشهور شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس