کد خبر 768794
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
ظریف

وزیر امور خارجه گفت: قصد داریم از سفرای زن استفاده کنیم و بهره گیری از جوانان در این وزارتخانه از اولویت‌های ماست.

 به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ارتباط تلفنی با رادیو جوان در پاسخ سوالی درباره اولویت‌های وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم با تبریک هفته دولت گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما به دنبال روابط گسترده با سراسر جهان هستیم و در دولت گذشته و همچنین در دولت کنونی به دنبال روابط متوازن با همه دنیا هستیم نه اینکه متمرکز بر اروپا شویم و یا اینکه اروپا را از روابطمان حذف کنیم.

وی گفت: حضور نمایندگان کشورهای خارجی در مراسم تحلیف هم نشان داد تقریباً از همه قاره‌ها شرکت کردند.

وزیر خارجه کشورمان کمک به پیشرفت اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین ارتقای روابط با همسایگان را دو اولویت مهم وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم برشمرد و گفـت: در منطقه ناامن و پرتنشی هستیم و جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان و نیروهای امنیتی از امنیت خوبی برخوردار است، اما زندگی در محیط ناامن باعث می‌شود که شاهد حملات تروریستی به مجلس  و یا حرم حضرت امام (ره) باشیم، لذا باید در بحث امنیت و همچنین امنیت منطقه روی روابط خود با همسایگان متمرکز شویم.

وی افزود: در بحث اقتصادی هم اگرچه وزرات امور خارجه متصدی روابط اقتصادی خارجه نیست، اما باید هماهنگ کننده و تسهیل گر باشد و در این خصوص به دولت در بحث سرمایه گذاری و فناوری کمک خواهیم داشت و همچنین در بحث صادرات کالاها و خدمات فنی مهندسی برای تحقق اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری در بحث تولید و اشتغال کمک خواهیم کرد.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره حضور جوانان و بانوان در این وزارتخانه گفت: ما در دوره گذشته اولین وزارتخانه‌ای بودیم که معاون زن و همچنین سفیر زن داشتیم و اقدامات خانم افخم بسیار موفقیت آمیز بود و قصد داریم در این دوره هم از سفرای زن استفاده کنیم.

وی درباره بهره گیری از جوانان در این وزارتخانه تصریح کرد: مدیران وزارت خارجه جوان‌ها هستند و روح جوان گرایی در وزارتخانه کنونی ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه گفت : البته وزارت امور خارجه مانند نیروهای مسلح سلسله مراتبی است و دوستان ما باید مراحل را طی کنند که اساسنامه وزرات امور خارجه به نوعی ملزم می‌کند که هرکسی وارد می‌شود از وابسته تا رایزن و بعد سفارت را طی کند و ما جوانان نخبه‌ای را داریم که در زمان کمتری این مراحل را طی کردند.

ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای جذب جوانان نخبه خارج از کشور چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: ما تصمیم داریم تسهیلاتی در این باره فراهم کنیم تا امکان سفر آنها به جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.

وزیر امورخارجه گفت: ایرانیان خارج از کشور به لحاظ ایمانی، مادی و تخصصی سرمایه بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران هستند و می‌توانند خدمت بزرگی به کشور کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس