کد خبر 768351
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
هاکریا

«هاکریا ۲۰۴۰» نام برنامه‌ای تلویزیونی است که به تازگی بر روی آنتن سیما رفته و می‌کوشد ابعاد پنهان حاکمیت اسرائیل بر جامعه خود و نفوذ در کشورهای دیگر از جمله ایران پیش از انقلاب را به تصویر بکشد.

به گزارش مشرق، هاکریا واژه ای عبری به معنای منطقه یا محدوده است و البته نامی در قلب تل آویو است که بیشتر نهادها و ساختارهای امنیتی و نظامی در آن مستقر هستند و منطقه سبز این رژیم محسوب می‌شود. برنامه تلویزیونی «هاکریا 2040» قصد دارد تا به بررسی واقع بینانه و به دور از هیاهوهای متداول به ساختار و نهادهای اسرائیل بپردازد چرا که شناخت ماهیت اصلی آن برای جمهوری اسلامی ایران و مردم به واقع امری ضروری است که در عین شگفتی کمتر به آن پرداخته شده است.

برنامه «هاکریا 2040» شناختی از جنس علمی و موشکافانه برای بررسی نهادهای اسرائیلی دارد و تماشای آن  به کسانی که به دنبال اتفاقات و تحولات داخل جامعه صهیونیستی هستند، به شدت توصیه می‌شود.

این برنامه تلویزیونی شامل 13 قسمت با موضوعاتی از قبیل بررسی ساختارهای نظامی –امنیتی و اجتماعی  اسرائیل است که روزهای جمعه ساعت 16:10  و بازپخش آن ساعت 20:12 از شبکه خبر سیما پخش می شود.

عناوین قسمت‌های این مجموعه عبارتند از: 


1- میلیتاریسم
2-روابط ایران - اسراییل در دوران پهلوی
3-اتحاد پیرامونی
4-ایران- اسراییل ؛ تخاصم
5-موساد
6-هرم قدرت سیاسی در اسراییل
7-شکاف های اجتماعی
8-احزاب و کنست
9-اتاق های فکر
10-سیستم های نظامی امنیتی
11-دیانت و سیاست
12-مجمتع های صنعتی نظامی
13- روابط آمریکا- اسراییل

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    3 1
    از مشرق به خاطر چنین اطلاع رسانی تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس