کد خبر 767858
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
مسکن نمایه

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه ۱۳۹۶ به ۱۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل، ۲۳.۷ و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در مردادماه امسال، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 46.7 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 6.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

گزارش «تحولات بازار مسکن شهر تهران در مردادماه سال 1395» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

بازار معاملات مسکن شهر تهران در ماه مرداد سال جاری با استقبال متقاضیان خرید مسکن همراه بود؛ به طوری که تعداد معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران در این ماه به 18 هزار فقره رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد 23.7 و 6.1 درصدی نشان می‌دهد.

در این ماه متوسط قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به 46.7 میلیون ریال بالغ شد که نشانگر رشد 6.2 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

بررسی تحولات بازار اجاره‌بهای مسکن در مردادماه سال 1396 نیز موید تغییر متناسب اجاره‌بها با نرخ تورم در این دوره است، به طوری که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 8.1 و 7.4 درصد رشد نشان می‌دهد.

جزئیات بیشتر در اینجا قابل مشاهده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    5 0
    شما درست میگی !!!!!!!!!!!!
  • یک ایرانی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    1 0
    زورتون رو برای تکان دادن قیمت مسکن الکی بزنید شاید نتیجه بگیرید.اینهمه خونه.پول کجا بود؟
  • مجتبی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    1 0
    چی تو این مملکت گرون نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس