کد خبر 766807
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
حج

مسئول راهنمایان حجاج در عملیات حج گفت: برای ایام تشریق با 300 نیروی آموزش دیده 1054 شیفت 4 ساعته را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با همکاری با واحد پزشکی حج خدمت رسانی به زائرین در این بخش صورت خواهد گرفت.

به گزارش مشرق،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در همایش راهنمایان حجاج از زحمات این عزیزان در حوزه راهنمایی حجاج قدردانی کرد و با اشاره به شرایط ویژه حج سالجاری از همه حاضرین در این جلسه خواست تا نهایت تلاش را برای این خدمت بصورت مشارکتی داشته باشند و فرماندهی واحد و تبعیت پذیری برای اجرای عملیات صحیح را مد نظر قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی اشاره کرد اقدامات کارشناسی زیادی در این حوزه از ایران تا این مرحله صورت گرفته و قطعا اجرایی شدن آن با همکاری نیروی‌های مخلص این واحد میسر خواهد بود.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با استفاده از آیات قرآنی و روایات معصومین(ع)در موضوع امداد و خدمت به مردم در آموزه‌های دینی بیاناتی را مطرح و این خدمت را نعمتی عظیم دانست که باید همه خدمتگزاران به زائرین قدردان آن باشند که امیدواریم با عنایت خداوند از آن سرافراز بیرون بیائیم.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری (مدظله) که فرمودند هرگاه که حجاج ما از سفر به سلامتی برمی‌گردند به بنده یک حالت شعف و شادمانی دست می‌دهد بیان کرد که ان شاء الله بتوانیم لبخند را بر لب امام زمان (عج) و رهبر عزیز انقلاب بنشانیم.

در ابتدای این جلسه حجت السلام رحمانی مسئول راهنمایان حجاج در عملیات حج سالجاری از زحمات راهنمایان حجاج در مرحله اول در مکه مکرمه قدردانی و بالاترین اجر و مزد این کار در این واحد را لبخند رضایت زائرین و دعای خیر ایشان بیان کرد. 

رحمانی از ارائه 14689 خدمت به زائرین در مکه مکرمه از آغاز عملیات تا کنون خبر داد که توسط همکاران واحد راهنمایان حجاج صورت گرفته است و اشاره کرد با طرح مچ بندهای شناسایی در حج سالجاری الحمدالله گمشده ما نسبت به سال‌های قبل کمتر شده است.

مسئول راهنمایان حجاج اعلام کرد برای ایام تشریق با 300 نیروی آموزش دیده 1054 شیفت 4 ساعته را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با همکاری تنگاتنگ با واحد پزشکی حج ان‌شاء‌الله خدمت رسانی به زائرین در این بخش صورت خواهد گرفت.

در ادامه این همایش پیرحسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج ضمن اشاره به برنامه‌های هیئت پزشکی برای ایام تشریق در حوزه پیشگیری و اقدام مناسب برخی از مخاطرات از جمله گرمازدگی، تجمع انبوه، سقوط و ... توضیحاتی را ارائه کرد.

در پایان این همایش نصیری مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت نیز نکات و مواردی را خصوص رعایت مسایل امنیتی و حراستی یاد آور شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس