کد خبر 766686
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
دادگاه

دو پسر جوان که متهم هستند در حادثه آتش‌سوزی یکی از دوستانشان را به قتل رسانده‌اند از قتل عمد تبرئه و به پرداخت دیه محکوم شدند.

به گزارش مشرق، پاییز سال ۹۳، مأموران پلیس از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از ساختمان‌های مسکونی خیابان سعادت‌آباد باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به مرد ۳۰ ساله‌ای به نام امین بود که بر اثر حادثه آتش‌سوزی فوت کرده بود.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، نگهبان ساختمان گفت: قبل از حادثه دو پسر جوان به خانه امین رفتند که بعد از ساعتی هراسان از آنجا بیرون آمدند و از ساختمان خارج شدند. یکی از آنها قبل از خارج شدن از ساختمان به اتاقم آمد و گفت واحد امین آتش گرفته است. او خواست هر چه سریع‌تر مأموران آتش‌نشانی را با خبر کنم و من هم بلافاصله با پلیس و آتش‌نشانی تماس گرفتم، اما متأسفانه امین در این حادثه کشته شد.

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مأموران دو پسر جوان را به نام‌های محسن و سعید به عنوان مظنونان حادثه بازداشت کردند. محسن در بازجویی‌ها گفت: امین بعد از طلاق همسرش تنها شده بود، به همین خاطر با دوستانش رفت و آمد زیادی داشت.
من هم به منزلش رفت و آمد داشتم. او برخورد خوبی نداشت، ولی به خاطر تنهایی‌اش دلم می‌سوخت و هرازگاهی به او سرمی‌زدم.

روز حادثه امین خیلی بد اخلاقی می‌کرد. او خانه‌اش را پاتوق افراد معتاد کرده بود و چند سگ در خانه نگهداری می‌کرد. آن روز امین سگ‌ها را به طرفم می‌آورد و مرا آزار می‌داد. هرچه اعتراض ‌کردم اهمیتی نداد. کلافه شده بودم و می‌خواستم آنجا را ترک کنم که امین مانع شد و در را به رویم قفل کرد.

ناچار با دوستم – سعید – تماس گرفتم و از او کمک خواستم. ساعتی بعد سعید آمد. وقتی امین سرگرم بازی با سگ‌ها بود، ماجرا را برای سعید تعریف کردم و او پیشنهاد داد امین را بترسانیم تا دست از رفتارهای زشتش بردارد. قبول کردم و قرار شد او را ادب کنیم.

متهم ادامه داد و گفت: امین معتاد به شیشه بود. وقتی برای کشیدن مواد به داخل دستشویی رفت، به پیشنهاد سعید یک گالن ۱/۵ لیتری بنزین را که در جاکفشی بود، برداشتم و روی امین پاشیدم. در آن لحظه فندک در دست امین روشن بود که باعث آتش‌سوزی شد. با کمک سعید تلاش کردیم آتش را خاموش کنیم، اما نتوانستیم. وقتی شعله‌های آتش را دیدیم، از ترس فرار و خانه را ترک کردیم.

سعید هم در بازجویی‌ها گفت: دوستم همه حقیقت را گفت. آن روز امین رفتار خوبی با ما نداشت. او در حال طبیعی نبود و سگ‌ها را برای ترساندن به طرفمان رها می‌کرد. می‌خواستیم او را بترسانیم، اما منجر به آتش‌سوزی شد.


در حالی که دو متهم قتل را انکار می‌کردند، محسن به اتهام مباشرت در قتل و سعید به اتهام معاونت در قتل روانه زندان شدند. پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده بعد از اعلام رسمیت جلسه، اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. در ادامه هر دو متهم با انکار قتل بار دیگر ماجرا را شرح دادند و از خود دفاع کردند.

در پایان هیئت قضایی بعد از آخرین دفاع متهمان و با بررسی اوراق و مدارک موجود در پرونده، قتل را شبه‌عمد تشخیص داد و هر دو متهم را به پرداخت دیه محکوم کرد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس