کد خبر 766035
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
محسن هاشمی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تمام جلسات شورا در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه علنی برگزار خواهد شد مگر آنکه موضوع خاصی مطرح شود.

به گزارش مشرق، در آغاز نخستین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ،فراهانی در تذکری آئین‌نامه‌ای  اظهار داشت‌: هنگامی که انتخابات هیأت رئیسه برگزار شده است و جلسه نیز به صورت رسمی آغاز شده، مجری جلسه نمی‌تواند نسبت به اداره جلسه رسمی شورا اظهارنظر کند و پس از رأی‌گیری مجری برنامه تحلیف دیگر نباید در صحن شورا حضور داشته باشد.

فراهانی ادامه داد: 30 جلسه توسط آقای الویری رئیس سنی شورای اسلامی شهر تهران اداره شده است و جا دارد از وی و دیگر اعضاء هیأت رئیسه سنی شورا تقدیر شود. 

در ادامه این جلسه هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران،‌ گفت: از همان ابتدا که نتایج انتخابات اعلام شد جلسات شورا با حضور 21 نفر برگزار شد و موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا هیأت رئیسه موقت و سنی تشکیل شد و با درایت و واقع‌بینانه هر هفته دو جلسه را برگزار کردند. 

وی گفت:‌ آقایان عزیزی و مسجدجامعی نیز برای ریاست شورا کاندید شده بودند که برای انسجام شورا از نامزدی این سمت کناره‌گیری کردند و جایی که بنده نشسته‌ام جای یکی از این بزرگان بوده است که ان‌شاء‌الله از خدمات هر دو بزرگوار در طول 4 سال استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم وزارت کشور هر چه سریع‌تر نسبت به تأیید شهردار تهران اقدام و حکم آن را ارسال کند تا نیاز به انتخاب سرپرست نباشد.

وی بیان داشت:‌ همه جلسات شورای اسلامی شهر تهران به صورت علنی برگزار خواهد شد مگر آنکه موضوع مهمی مطرح شود و درخواست جلسه غیرعلنی کنند. 

هاشمی رفسنجانی افزود: مدیریت شهری ما 21 نفره نیست بلکه 30 نفر نمایندگان مجلس نیز به ما کمک خواهند کرد.

هاشمی بیان داشت: شورای شهر تهران به شورای تهران، ری و تجریش تغییرنام خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس