کد خبر 765087
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
پلنگ

مدیرعامل پارک ارم تهران از انتقال یک قلاده پلنگ نر ایرانی به کشور خبر داد و گفت: روز جمعه هفته جاری یک قلاده پلنگ نر ایرانی که مهاجرت کرده بود از لیسبون پرتغال وارد تهران خواهد شد.

به گزارش مشرق، ایرج جهانگیر درباره جزئیات ورود پلنگ ایرانی از کشور پرتغال اظهار کرد: ساعت 10:30 روز جمعه سوم شهریور ماه، یک قلاده پلنگ نر ایرانی از لیسبون کشور پرتغال وارد فرودگاه امام خمینی(ره) خواهد شد و سپس به باغ وحش پارک ارم تهران انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه این پلنگ نر ایرانی به قصد جفت‌گیری با ماده پلنگ ایرانی و برای تکثیر وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: عمده‌ترین هدف ما از دریافت پلنگ نر ایرانی، جفت‌گیری و تکثیر این حیوان کمیاب است.

مدیرعامل پارک ارم تهران خاطرنشان کرد: در پارک ارم تهران یک جفت پلنگ ایرانی در اختیار داریم اما به‌دلیل بالا بودن میانگین سنی پلنگ نر و عدم بارداری پلنگ ماده، تصمیم گرفتیم تا یک قلاده پلنگ نر ایرانی جوان را به پارک ارم منتقل کنیم و جفت‌گیری هدف اصلی محسوب می‌شود.

به گفته جهانگیری، پلنگ نر ایرانی که روز جمعه وارد ایران می‌شود از نژادی مخلوط نشده و جوان است و در حقیقت به مملکت خودش بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه این پلنگ نر به نوعی به کشور پرتغال مهاجرت کرده بود، گفت: بازگرداندن و جفت‌گیری این پلنگ برای جلوگیری از بین رفتن نسل پلنگ ایرانی است.

مدیرعامل پارک ارم تهران درباره چگونگی یافتن این پلنگ نر و نحوه بازگرداندن یا هزینه‌های آن اظهار کرد: این پلنگ نر خریداری نمی‌شود بلکه آن را از سازمانی با نام eaza  که در اروپا فعالیت دارد، دریافت می‌کنیم.

 جهانگیر توضیح داد: وظیفه و فعالیت سازمان eaza کنترل، نگهداری و نظارت بر همه باغ‌وحشهای اروپا است و در این میان به ردوبدل کردن حیوانات میان باغ‌وحشها هم مبادرت می‌ورزد.

وی افزود: ما نیز تنها گروه آسیایی هستیم که از سه سال قبل عضو سازمان eaza شده‌ایم و با پرداخت حق عضویت بسیار اندک، خدمات زیادی را دریافت می‌کنیم که یکی از آنها دریافت همین پلنگ نر ایرانی است که روز جمعه وارد کشور خواهد شد.

مدیرعامل پارک ارم تهران تصریح کرد: ما برای دریافت این پلنگ ایرانی هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کنیم و تنها هزینه حمل و نقل این حیوان را می‌پردازیم.

جهانگیر ادامه داد: پلنگ نر ایرانی بعد از ورود به کشور و اعزام به پارک ارم، در حدود 20 روز وارد قرنطینه خواهد شد تا جلوی انتقال بیماری از یک کشور دیگر گرفته شود؛ بعد از قرنطینه نیز در قفس رهاسازی خواهد شد تا پس از چندی فرآیند جفت‌گیری این حیوان با ماده پلنگ ایرانی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه قفسهای تعبیه شده همانند فنس‌کشیهای گذشته نیست، گفت: قفسهای تدارک دیده شده به صورت شیشه‌ای و با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده است.

مدیرعامل پارک ارم تهران اظهار کرد: این پلنگ نر ایرانی با ماده پلنگ ایرانی جفت‌گیری خواهند کرد و به‌طور حتم در قفس تکثیر خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    1 0
    اگر پلنگ نر اصیل ایرانی می‌خواهید که هیرکان و ورکان پلنگ‌های نر و ماده که ماده آن توسط محیط‌زیست رهاسازی شد و بعد مرده پیدا شد و حواشی زیادی هم به دنبال داشت حالا نره هنوز زنده است و در اختیار محیط‌زیست در ضمن با سابقه‌ای که باغ وحش ارم در مورد ببرهای سیبریایی دارد. امیدواریم این اتفاق برای این پلنگ هم نیفتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس