کد خبر 763500
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
سومین جشنواره ملی اسباب بازی

یک مشاور خانواده گفت: خانواده‌ها هنگام خرید اسباب‌بازی برای فرزندان‌شان باید به مواردی هم‌چون رده سنی اسباب‌بازی، گیرایی و خلاقیت و به‌ویژه خلق و خوی کودک‌شان توجه کنند.

به گزارش مشرق، صدیقه بزازان، کارشناس‌ارشد مشاوره گفت: خانواده‌ها هنگام خرید اسباب‌بازی برای فرزندان‌شان باید به مواردی هم‌چون رده سنی اسباب‌بازی، گیرایی و خلاقیت و به‌ویژه خلق و خوی کودک‌شان توجه کنند.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های غلط والدین برای تهیه اسباب‌بازی افزود: متاسفانه برخی از والدین هنگام خرید اسباب‌بازی که می‌تواند نقش مهمی در آموزش و فراگیری کودکان و نوجوانان داشته باشد، بیشتر شاخص‌های ظاهری نظیر رنگ و لعاب اسباب‌بازی و یا قیمت را مدنظر قرار می‌دهند که به هیچ وجه مورد تایید کارشناسان حوزه کودک و روان‌شناسان نیست.

بزازان خطاب به والدین ادامه داد: اگر کودک شما از لحاظ سرشتی کودکی بی‌حوصله و یا این‌که تمرکزش کم است، نباید اصرار داشته باشید که برای او حتما اسباب‌بازی فکری تهیه کنید، یا اگر کودک‌تان در رده سنی 3-4 ساله است تهیه اسباب‌بازی در رده سنی بالاتر سبب می‌شود کودک‌تان اعتماد به نفسش را از دست بدهد.

این مشاور خانواده ضمن این‌که از شرکت‌های اسباب‌بازی داخلی خواست نسبت به استانداردهای بین‌المللی ساخت اسباب‌بازی برای رده‌های سنی مختلف و جنسیت کودکان دقت کنند، افزود: انتخاب اسباب‌بازی مناسب برای کودک هرچند که نیاز به مطالعه و بررسی دارد اما کار چندان پیچیده‌ای نیست و همه والدین با کمک مشاوران و حتی جستجو در اینترنت می‌توانند به بهترین شکل در این خصوص عمل کنند.

بزازان به ضرورت حضور و مشارکت والدین هنگام بازی کودکان اشاره و اظهار کرد: اینکه والدین فقط در پی تهیه اسباب‌بازی باشند و راضی باشند که کودکان‌شان ساعت‌ها با اسباب‌بازی مشغول باشند کار درستی نیست، چراکه بازی فرصت بسیار مناسبی است که والدین و کودک در ارتباط مستقیم باشند و از این طریق نیازی که به توجه و محبت در کودک وجود دارد، برطرف شود.

وی برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره ملی اسباب‌بازی را فرصتی برای آشنایی بیشتر والدین با این حوزه دانست و افزود: والدین باید با حضور در این جشنواره‌ها با تنوع این محصولات آشنا شوند و اطلاعات کافی کسب کنند.

سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی، به مدت پنج روز از ساعت 14 تا 22 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس