ماریا زاخارووا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با ابراز شگفتنی از انتشار خبرهایی درباره فروش مواد شیمیایی آمریکایی و انگلیسی به گروه های مسلح سوری، این اقدام را غیر عقلانی خواند.

به گزارش مشق به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم "ماریا زاخارووا" در صفحه شخص خود در فیسبوک نوشت: "این کار نشان می دهد که آنها تا چه اندازه به تعهدات خود نسبت به قانون بین الملل و دموکراسی پایبند هستند! فروش مواد شیمیایی سمی به تروریست ها و همزمان پخش تصاویری از کودکان قربانی به سرپوش، کاملا غیر عقلانی است".

گفتنی است "فیصل مقداد"، معاون وزیر امور خارجه سوریه از کشف مواد شیمیایی ساخت ترکیه فشنگهای ساخت انگلیس و آمریکا حاوی مواد شیمیایی در جریان عملیات آزادسازی برخی مناطق سوریه پرده برداشته است. این دیپلمات سوری اقدام آمریکا، انگلیس و متحدانشان را در نقض توافقنامه منع سلاح های شیمیایی و تجهیز گروه های مسلح به مواد شیمیایی را محکوم کرد.

مقداد تصریح کرد که در عملیات آزادسازی برخی مناطق سوریه، بمب های حاوی مواد "CS" و"CN" تولید شرکت آمریکایی " Federal Laboratories " و مواد شیمیایی ساخت شرکت انگلیسی Cherming Defence UK " و شرکت آمریکایی "NonLethal Technologies " کشف شده اند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس