دیدار اعضای فراکسیون امید با رئیس جمهور

فولادگر که در مخالفت با کابینه پیشنهادی روحانی سخن می گفت، بیان کرد:‌ «کابینه دوازدهم نتیجه رایزنی سران اصلاحات و اعتدال است، بعد از ۴ سال نگویند که ما نقشی در کابینه نداشته‌ایم.»

سرویس سیاست مشرق - اصلاح‌طلبان در جریان معرفی کابینه دوازدهم جار و جنجال بسیاری به پا کردند. رسانه‌ها و نمایندگان این جناح سیاسی بیشترین انتقادات را نسبت به کابینه پیشنهادی مطرح کردند و حتی آن را افولی خواندند.

از جمله انتقادات اصلاح‌طلبان به کابینه پیشنهادی حسن روحانی می‌توان به عدم استفاده از بانوان، ادعای عدم عمل به وعده‌های انتخاباتی جریانی، غیر ۲۴ میلیونی خواندن کابینه پیشنهادی، ادعای لابی‌گری افراد غیر اصلاح‌طلب نظیر محمود واعظی در چینش کابینه و ... اشاره کرد.

کارشناسان سیاسی در این عرصه مطرح می‌کنند که این نوع بازی سیاسی اصلاح‌طلبان حاکی از دو سناریو مختلف است. اول اینکه این جریان سیاسی سعی دارد با اعطای نقش اپوزیسیون و منتقد از پاسخگویی درباره دولتی که تمام قد از آن حمایت کرده فرار کند و از وجهه و آبروی خود برای دولت کمتر هزینه کند.

همچنین از سوی دیگر مطرح می‌شود که جریان اصلاحات در طراحی عملیات روانی و فشاری که روی دولت داشت سعی کرد وزن بیشتری از کابینه روحانی را از آن خود کند که این موضوع تا دقیقه ۹۰ معرفی کابینه از سوی رئیس‌جمهور ادامه یافت.
اما دیروز در جریان رسیدگی به صلاحیت کابینه پیشنهادی حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان خبری داد که همه این طراحی‌ها و سناریوهای اصلاح‌طلبی را نقش بر آب کرد. 

کابینه دوازدهم نتیجه رایز نی سران اصلاحات و اعتدال

فولادگر که در مخالفت با کابینه پیشنهادی روحانی سخن می گفت، بیان کرد:‌ «کابینه دوازدهم نتیجه رایزنی سران اصلاحات و اعتدال است، بعد از ۴ سال نگویند که ما نقشی در کابینه نداشته‌ایم.»

این سخنان از آن حکایت دارد که سران دو جریان اصلاحات و اعتدال بدون توجه به بدنه و نمایندگان فراکسیون امید خود به مذاکره و توافق رسیده‌اند و در این راستا فراکسیون امید و رئیس آن محمدرضا عارف به گونه‌ای دور خورده است.

فراکسیون امید که البته به عنوان یک فراکسیون ژله‌ای عمل می‌کند اینک در افولی ترین جایگاه ممکن قرار گرفته و در معادلات سیاسی مشخص نیست که چه جایگاهی دارد و به قولی سر پیاز است یا ته آن.

این در شرایطی است که این فراکسیون طی جلسات مختلفی که برای بررسی وزرای پیشنهادی برگزار کرده دستکم در خصوص برخی از وزراء نظر منفی خود را اعلام کرده است اما با سخنان فولادگر مشخص می‌شود که همین وزراء‌ نیز با هماهنگی و توافقی که سران اصلاحات با اعتدالیون داشته‌اند در کابینه قرار گرفته‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
    5 1
    اینطوری که اصلاح طلبان دارن همدیگر و دور می زنن خدا به داد مردم برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس