از گوشه و کنار ورزش

با روایت مشرق از گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

سرویس ورزش مشرق - این روزها که همه درگیر معرفی کابینه جدید از سوی رئیس جمهوری هستند، ورزش کشور نیز شاهد اتفاقات ریز و درشتی است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اخبار زیر، گلچینی از رویدادهای اتفاق افتاده است که با هم مروری بر آنها می کنیم:

* مسابقات ورزشی آموزشگاه ها تابستان امسال با استقبال قابل توجهی از سوی استان ها روبرو شد و عملا یک استعدادیابی گسترده در رده نوجوانان به شمار می رفت. اما یک نکته تاریک در این بین وجود داشت و آن اطلاع رسانی ضعیف این رویداد بود. البته، بهتر است عنوان شود اطلاع رسانی خاصی صورت نگرفت و در سکوت مطلق برگزار شد و به پایان رسید. به نظر می رسد چنین رویدادهایی که در کنار ارزش فنی، یک موضوع فرهنگی و تربیتی نیز به شمار می روند، باید با یک برنامه ریزی رسانه ای جدی و فراگیر همراه شوند که عملا چنین نشد.

* یک دلال فوتبال که سابقه بازداشت در سال های دهه هشتاد را نیز دارد، چندی قبل از سوی مقامات ذیصلاح بازداشت شد. وی که سابقه نامطلوبی در فوتبال دارد، همواره از عوامل اصلی انحراف در این ورزش، به خصوص در حوزه نقل و انتقال بازیکن و مربی، به شمار می رفته است. بازداشت می تواند هشداری برای تمامی آنهایی باشد که در این مسیر حرکت می کنند تا تجدیدنظری جدی در این زمینه داشته باشند.

* در شرایطی که اختلافات در تیراندازی موجبات مشکلاتی شده و عملا کار را دچار عقب ماندگی کرده، شاهد این بودیم که کمیته ملی المپیک رفتاری خلاف عرف و مصالح ملی انجام داده و عملا زمینه دخالت و حضور بیگانگان را در امور داخلی فراهم کرده است. در حالی که مهدی هاشمی، رئیس پیشین فدراسیون اعتراضاتی به روند انتخابات داشت که در آن دادگرنژاد به عنوان رئیس جدید انتخاب شده بود و البته در مراجع قضایی هم پیگیر این اتفاقات بود، ناگهان کمیته المپیک در نامه ای شائبه برانگیز به فدراسیون جهانی، رئیس کنونی را هاشمی معرفی کرد. این که در این ماجرا کدامیک از طرفین محق هستند، موضوعی است که در جای خود بدان می توان پرداخت؛ اما باز کردن پای بیگانگان در امور داخلی کشور رفتاری غیرقابل قبول و قابل پیگیرد از سوی کمیته المپیک است. این رفتارها که زمینه ساز دخالت و حضور بیگانگان می شود، تحت هیچ شرایطی قابل توجیه نیست و باید برخوردی جدی صورت گیرد.

* در شرایطی که حدود ۵ ماه از آغاز سال می گذرد و فشار زیادی در برنامه فعالیتی فدراسیون ها وجود دارد، آنها با بحران مالی دامنه داری مواجه هستند. در یک سو، وزارت ورزش تنها توانسته حدود ۳۰ درصد بودجه را پرداخت کند و کمیته المپیک نیز فقط ۱۰ درصد. این را باید در نظر گرفت که عمده اردوها، تدارکات و اعزام های برون مرزی ورزش کشور در نیمه نخست سال قرار دارد که عملا تمامی آنها را در بن بست مالی بزرگی قرار داده است. عدم رفع این موانع مالی می تواند ضرباتی جدی را به عملکرد فدراسیون ها و تیم های ملی وارد کند که تا کنون نیز چنین بوده است. مسئولان ارشد ورزش کشور بایستی در این زمینه اقدامی فوری انجام دهند تا مشکلات دامنه دارتر نشده است.

* با جدایی دکتر علیرضا اسدی از فدراسیون فوتبال و حضور ساکت به عنوان سرپرست دبیرکلی، انتظار این است که تحولاتی جدی در فدراسیون صورت گیرد. ساختار پرچگالی و ناکارآمد، افراد ناتوان و غیرمتخصص، نداشتن برنامه ای شفاف و عملیاتی و ... مشکلاتی است که فدراسیون با آنها درگیر است. اکنون که ساکت بر این مسند تکیه زده، امید است بتواند بر مشکلات غلبه کرده و روندی مطلوب را بر این مجموعه آشفته حاکم سازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس