دوومیدانی

رقابت های دوومیدانی قهرمانی جهان به پایان رسید و آمریکا در صدرجدول مدال ها قرار گرفت، ایران نیز با سه نماینده در این رقابت ها حاضر شد که بدون مدال ماند.

به گزارش مشرق، رقابت های جهانی دوومیدانی از ۱۳ تا ۲۲ مردادماه برگزار شد و آمریکا با ۱۰ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۹ برنز در رده نخست جدول مدال ها قرار گرفت.

کنیا با پنج طلا، دو نقره و چهار برنز دوم و آفریقای جنوبی با سه طلا،یک نقره و دو برنز در رده سوم این جدول قرار گرفت. فرانسه، چین، بریتانیا، اتیوپی، لهستان، ورزشکاران مستقل و آلمان نیز به ترتیب در رده های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

تیم ملی ایران نیز با ترکیب سه ورزشکار در این رقابت ها اعزام شد که احسان حدادی با رکورد ۶۳.۰۳ متر در پرتاب دیسک در جایگاه پانزدهم جهان ایستاد. حسن تفتیان در مقدماتی ماده ۱۰۰ متر در کنار یوسین بولت دوید و با ۱۰ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه در گروه خود پنجم شد.

حسین کیهانی هم دیگر نماینده ایران در ۳۰۰۰ هزار متر با مانع بود که توانست رکورد چندین ساله ایران را در این ماده بهبود ببخشد و رکورد ۸:۳۳.۷۶  را ثبت کند. پیش تر رکورد ایران در ماده سه هزار متر   ۸:۳۳.۸۹ در اختیار حمید سجادی بود.

یوسین بولت هم در این دوره از رقابت ها از دنیای دو خداحافظی کرد. او در دوی ۱۰۰ متر و ۴ در ۱۰۰۰ متر لندن دوید، اما قهرمانی این ماده را بعد از چندین سال به جاستین گاتلین داد و خودش با اختلاف سه صدم ثانیه در جایگاه سوم ایستاد. بولت در دوی ۴ در ۱۰۰ متر این رقابت‌ها برای آخرین رقابت دوران ورزشی‌اش به میدان رفت اما به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ از کسب مدال بازماند تا سریع‌ترین مرد جهان که پیش از این در دو ۱۰۰ متر سه قهرمانی جهانی و سه قهرمانی المپیک  را در کارنامه داشت دست خالی از این رقابت ها از دنیای دو خداحافظی کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس