کد خبر 762134
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
طالبان

مقامات محلی افغان در ولایت فاریاب اعلام کردند که دستکم از یک ماه گذشته حدود ۵۰۰ نظامی در شهرستان «غورماچ» در محاصره طالبان قرار دارند.

 به گزارش مشرق، مقامات محلی در ولایت فاریاب تصریح کردند که ۵۰۰ نظامی که در چندین پاسگاه و یک پایگاه نظامی مستقر هستند از یک ماه گذشته تاکنون در محاصره طالبان قرار دارند.

«عبدالله‌واقف» فرماندار شهرستان غورماچ به «سلام‌وطندار» گفت این نظامیان در یک پایگاه و شش پاسگاه در منطقه «آبگرمک» این شهرستان در محاصره قرار دارند.

وی افزود: درباره این موضوع بارها به مقامات هشدار داده اما تا کنون هیچ توجهی در این مورد صورت نگرفته است.

فرماندار غورماچ اظهار داشت: گردان نیروهای ارتش نیز که در این شهرستان مستقر بودند از شش ماه گذشته تدارکاتی دریافت نکرده‌اند.

واقف با انتقاد از عدم توجه به مشکلات نیروهای امنیتی افغان گفت که چهار نفر از سربازان افغان کشته شدند، اما به دلیل نبود سردخانه و امکانات انتقال اجساد این سربازان فاسد شده‌اند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی در این شهرستان اظهار داشت حدود یک هزار نیروی امنیتی افغان در این شهرستان تدارکات و تجهیزات نظامی دریافت نکرده‌اند.

وی افزود تجهیزات طالبان نسبت به تجهیزات نیروهای امنیتی افغان پیشرفته‌تر هستند که این موضوع در تعیین سرنوشت درگیری مهم است.

این منبع مدعی شد نیروهای امنیتی افغان از نبود حمایت هوایی رنج می‌برند و به دلیل عدم پرواز بالگرد به این منطقه، اجساد سربازان کشته شده فاسد شده‌اند.

وی فرماندهی سپاه ۲۰۹ شاهین را به بی‌توجهی متهم کرد اما مقامات ارتش و وزارت دفاع از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند.

این در حالی است که روز گذشته مرکز فرمانداری و فرماندهی نیروهای پلیس در غورماچ به تصرف طالبان درآمده و نیروهای امنیتی افغان از مرکز این شهرستان عقب نشینی کرده‌اند.

 این سومین بار است که به طور متواتر این شهرستان بر اثر حملات طالبان در یک سال سقوط می‌کند.

«قاری یوسف‌احمدی» سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکز شهرستان غورماچ را تصرف کرده و تجهیزات نظامی نیروهای امنیتی افغان را نیز به دست آورده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس