کد خبر 761955
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
تسلط کامل نیروهای حزب الله بر منطقه عرسال

عملیات آزادسازی عرسال یکی از سریعترین‌ و موفق‌ترین عملیات‌های نظامی در منطقه به شمار می‌رود که در مدت زمانی کوتاه و با کمترین تلفات منطقه وسیعی از اشغال عناصر تروریست آزاد شد.

به گزارش مشرق، پایان موفقیت‌آمیز عملیات نیروهای مقاومت در جرود عرسال در کمترین زمان ممکن (برخی‌ها حداقل تا چهار هفته را پیش‌بینی کرده بودند) برای همه جای سوال داشت. باید تاکید کرد که در عملیات عرسال بیشتر از آنکه در نبرد می‌دانی پیروز شویم، به‌لحاظ روانی و رسانه‌ای دشمن را مغلوب کرده بودیم و در طول زمان نبرد هم عملیات روانی و رسانه‌ای به بهترین شکل خود در جریان بود. جبهه النصره و سرکرده آن در منطقه پیش از شروع جنگ، خواستار مذاکره و انتقال به ادلب بود، اما طرف‌های منطقه‌ای مانع از تداوم مذاکرات شدند تا به‌زعم خود بیشترین تلفات را بر پیکره مقاومت وارد کنند.

در چند روز نبردهای شدید و سخت در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور که دشمن در موقعیت بر‌تر به لحاظ قرارگیری در بلندی، داشتن دید بهتر، حضور در سنگر به دلیل قرار داشتن در موضع دفاعی، انتظار می‌رفت که تلفات نیروهای مقاومت زیاد باشد.
در تحلیل‌هایی که طرف‌های منطقه‌ای به گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به سازمان تروریستی القاعده داده بودند، آن‌ها به رقم 200 نفر رسیدند و به همین علت هم این گروهک در اینفوگرافی ارائه شده عددهای خیالی را درج کرد که هیچکس آن را نه تنها باور نکرد، بلکه رقبای آن‌ها در احرار الشام هم اقدام به مسخره کردن این آماردهی بی‌پایه و اساس کردند. یکی از دلایلی که النصره تلفات مقاومت را بالا نوشت، میزان بالای تلفات خودش در این نبرد‌ها بود.

با این حال، برای بسیاری سوال است که چه تعداد از رزمندگان مقاومت در عملیات آزادسازی عرسال به شهادت رسیده و یا مجروح شدند؟
برای پی بردن به این مساله، کافی است نگاهی به اسامی منتشر شده به وسیله واحد تبلیغات جنگ حزب‌الله لبنان و همچنین بنیاد شهید مقاومت انداخته شود تا به آمار واقعی برسید. یک کار دیگر، باید نگاهی به مراسم‌های تشییع شهدای حزب‌الله داشت تا به سادگی به رقم‌های واقعی رسیده و در دام تبلیغات دشمن قرار نگیریم.
آمار شهدای مقاومت به هیچ عنوان از 23 نفر بیشتر نبوده است و این موفقیتی بزرگ برای مقاومت اسلامی است.

از سوی دیگر بر اساس آماری که از تلفات تروریست‌ها به دست آمده، بر اساس اعتراف برخی از آن‌ها، تعداد کشته‌های نبرد در عرسال بیش از 125 نفر و کمتر از 140 نفر است که در هر حال، بیش از پنج برابر تلفات حزب‌الله لبنان است.
تلفات بالا باعث شد تا تروریست‌های جبهه النصره وابسته به سازمان القاعده و سرکرده آن‌ها یعنی «ابومالک التلی» که گفته بود فقط با تابوت از منطقه عرسال خارج خواهند شد، سوار اتوبوس‌ها شده و با خفت به سمت ادلب بروند.

منبع: دیدبان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    5 1
    تلفات ،شما تیترهاتون مثل اصلاحاتیها شده
  • امیر CA ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    3 0
    تلفات؟ خجالت بکشید، این شهدا هستند که با بی شرمی تلفات می خوانید.
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 0
    سایت وزین مشرق با توجه به نگاه ایدئولوژیک و عقیدتی در ایران نسبت به نبردهای سوریه، بهتر بود به جای واژه تلفات از واژه شهداء استفاده شود تا حساسیت کمتری ایجاد گردد.
  • LB ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 0
    تازه باید توجه داشت که نیروهای عمل کننده در این عملیات همه بسیجی بودند. نه نیروی رزمی حزب الله. یعنی فقط یکی دو دوره نظامی دیده اند. علاوه بر آن از عنصر غافلگیری بی بهره بودند. یعنی گفتند داریم می اییم و زدند به دل دشمن. این فقط از یک ارتش فوق العاده قوی بر می آید. از کار چریکی گذشته است. به علاوه دشمن شش سال در آن سرزمین ها حضور داشته و استحکامات دفاعی ساخته. بچه ها در زمین غریب بازی کردند. هیچ شناختی از تله های انفجاری و میدانهای مین و سنگرهای کمین نداشتند. عملیات بسیار موفقیت آمیز عرسال، باعث شده رژیم صهیونیستی از ترس و وحشت به خود بپیچد و اظهار نگرانی کند.
  • LB ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 0
    شهدا تلف نشدند، آنها برنده شدند. پیروزی و امنیت و سربلندی را برای کشورشان خریدند. ولی خب واقعا کلمه دیگری برای تیتر زدن نمی توان پیدا کرد. می شد نوشت تعداد شهدای عملیات فلان
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 0
    شهیدان خدایی
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 0
    (ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لاتشعرون ):(و به کسی که در راه خدا کشته شده است مرده نگویید، بلکه اینان زنده هایی هستند ولی شما درک نمی کنید)، سوره بقره آیه ۱۵۴ .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس