کد خبر 761496
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
گوشی

یکی از تکنولوژی‌هایی که به‌تازگی وارد دنیای اسمارت‌فون‌ها شده٬ دوربین‌های دوگانه است. هر دوربین دوگانه 1 کار یا حداکثر 3 کار را انجام می‌دهد و این تصور که همه یکسان هستند٬ به‌طور حتم اشتباه است.

به گزارش مشرق، یکی از تکنولوژی‌هایی که به‌تازگی وارد دنیای اسمارت‌فون‌ها شده٬ دوربین‌های دوگانه است. با استفاده از این‌ قابلیت می‌توانید٬ تصاویر مونوکروم بگیرید٬ زوم دوبرابر یا احیانا سه برابری روی سوژه بدون افت کیفیت داشته باشید٬ عکس‌های پرتره برداشت کنید و زاویه 125 درجه در اختیارتان باشد. هر دوربین دوگانه 1 کار یا حداکثر 3 کار را انجام می‌دهد و این تصور که همه یکسان هستند٬ به‌طور حتم اشتباه است.

بعضی‌ها مانند اپل دوست‌دارند که ماژول دوربین‌های‌شان به‌هم چسبیده باشد و برخی‌ها مانند ال‌جی مایل هستند که آن‌ها جدا و حدفاصل آن‌ها 2 فلاش باشد. البته این تصمیمی سرخود نیست و براثر ماه‌ها آزمایش به‌دست آمده است. اگر شما قصد دارید که یکی از همین موبایل‌‌ها با دوربین دوگانه را با خود به خانه ببرید٬ پس با ما همراه باشید…

نکته: این لیست براساس قیمت و نزولی است.

1- اپل آی‌فون 7 پلاس

شرکت پرآوازه اپل این‌بار با حرکتی ناگهانی٬ سری «پلاس» را متفاوت‌تر از همیشه رونمایی کرد و پرچمدار سایز بزرگ 2017 خود را با ماژول دوربین دوگانه روانه بازارها نمود. در این اسمارت‌فون٬ دوربین‌های دوگانه 2 شیرین‌کاری انجام می‌دهند. قبل از این‌که از آن‌ها سخن بگوییم٬ بهتر است به رزولوشن و دیافراگم آن‌ها نگاهی بیاندازیم. هر دوی این سنسورهای 12 مگاپیکسل رزولوشن دارند. اولی دریچه دیافراگم f/1.8 دارد و دومی (که تله‌فوتو است) f/2.8.

بهترین موبایل‌ها با دوربین دوگانه

به شما این امکان داده شده است که عکس‌های پرتره بگیرید. این یعنی سوژه‌ اصلی شفاف می‌گردد و بک‌گراند تیره و تار! این شبیه کاریست که دوربین‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند. همچنین کاربر قادر است که روی محیط موردنظر 2 برابر همیشه زوم کند٬ البته بدون آن‌که ذره‌ای از کیفیت تصویر کاسته شود. همه این‌ها به‌لطف دوربین تله‌فوتو انجام می‌گردد. ضمنا 2 فلاش هم در کنار دوربین‌ها تعبیه شده‌اند که کمک‌حال آن‌ها در شرایط تاریک یا با نور ضعیف هستند. تا یادمان نرفته باید بگوییم که اپل برای این موبایل (طبق رسم خانواده پلاس)٬ یک لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز قرار داده است.

حدود قیمت: دو میلیون و هشتصد هزار تومان

2- وان‌پلاس 5

یکی از دستگاه‌هایی که امسال خیلی سروصدا کرده٬ همین وان‌پلاس 5 است؛ چراکه قیمتی رقابتی دارد و سرعتی بی‌نظیر. چون تنها موبایلی بود که توان شکست آی‌فون 7 و 7 پلاس را داشت. اما این دیوایس خوش‌‌ساخت برای سرعت و قدرتش در لیست ما حاضر نشده است. این اسمارت‌فون از ماژول دوربین دوگانه سود می‌برد. یکی از آن‌ها 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم ‌‌‌‌f/1.7 و دیگری 20 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.6 است.

این 2 دوربین قادر هستند که تصاویر پرتره بگیرند و زوم (تقریبا) 2 برابری روی محیط یا سوژه (بدون افت کیفیت) داشته باشند. ناگفته نماند که این لنزهای چشم‌گیر دست رنج سونی هستند و به این راحتی‌ها خش برنمی‌دارند. ضمنا این دوربین‌ها قادر هستند که ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم‌برثانیه ضبط کنند. 2 فلاش در کنار ماژول کار گذاشته شده‌ است تا یارویاور دوربین در لحظات تاریک یا نور ضعیف باشند. پس اگر مایل هستید که عملکردهای ماژول آی‌فون 7 پلاس را این‌بار با قیمتی بسیار کم‌تر در اختیار داشته باشید٬ پس بی‌شک این مدل را دربین گزینه‌های‌تان قرار دهید.

حدود قیمت: یک میلیون و نهصد هزار تومان

3- ال‌جی G6

یکی از شرکت‌هایی که به سرعت به فن‌آوری تروتازه دوربین‌های دوگانه خوش‌آمد گفت٬ ال‌جی بود. همان‌طور که می‌دانید٬ این برند همیشه به امتحان‌کردن تکنولوژی‌های نو و جدید علاقه زیادی نشان می‌دهد؛ شما می‌توانید با بهره‌گیری از دوربین‌های G6 تصاویر عریض با نمای دور از سوژه و محیط بگیرید. همچنین به کاربر این امکان داده شده است که زوم 2 برابری (بدون افت کیفیت) دراختیار داشته باشد. لازم به ذکر است که این عکس‌ها بسیار زیبا هستند و اگر کمی با آن‌ها کار کنید٬ معتادش می‌شوید! رزولوشن هردوی دوربین‌ها برابر با 13 مگاپیکسل است. اگر قصد خرید یک موبایل با دوربین دوگانه را دارید و همین‌طور از زاویه 125 درجه برای عکاسی لذت می‌برید٬ پس ما به شما توصیه می‌کنیم که G6 را در سبد خریدتان جای دهید.

بهترین موبایل‌ها با دوربین دوگانه

حدود قیمت: یک میلیون و هشتصد هزار تومان

4- هوآوی P10

بالاخره بعداز کلی انتظار٬ پرچمدار 2017 هوآوی معرفی شد و باز با قیمت شگفت‌انگیز و وسوسه‌کننده‌اش زبان همگان را بند آورد. مانند سری‌های قبل٬ این اسمارت‌فون از دوربین دوگانه (تحت لیسانس لایکا) بهره می‌برد. این دوربین‌ها امکان نوستالژیکی را دراختیار قرار می‌دهند؛ تصاویر مونوکروم! به شما این امکان داده شده است که با استفاده از 2 دوربین‌ عکس‌های سیاه-سفید شگرفی بگیرید. البته این‌بار سنسوری 20 مگاپیکسلی برای انجام این‌کار درنظر گرفته شده که جرئیات را در سطح بالایی به نمایش می‌گذارد.

درضمن با استفاده از این 2 دوربین می‌توانید٬ به عکس‌های‌تان عمق ببخشید و بک‌گراند را تار و سوژه اصلی را بولد نمایید. از قلم نیافتد که زوم 2 برابری (هیبریدی) هم در این اسمارت‌فون گنجانده شده است تا کاربر با خرید P10 به پکیجی کم‌و‌بیش کامل (در زمره دوربین) دست پیدا کند. دوربین‌ها چسبیده‌ به‌هم نیستند و کمی با یکدیگر فاصله دارند. همچنین سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی دریچه دیافراگم f/2.2 دارد. درضمن فلاش‌های 2 رنگ هم درکنار دوربین‌ها دیده می‌شوند که مایه دلگرمی کاربران هستند. سرعت فوکوس به‌لطف فن‌آوری‌های متعدد به‌کار گرفته شده در P10 بسیار سریع انجام می‌گیرد و انصافا برازنده نام «پرچمدار» است.

حدود قیمت: یک میلیون و هفتصد هزار تومان

5- ال‌جی V20

با این‌که نسل جدید سری V در راه است٬ اما هنوز هم V20 انتخابی هوشمندانه به‌حساب می‌آید. این موبایل به ماژول دوبین‌های دوگانه مجهز است که به شما این امکان را می‌دهد که تصاویری واید بگیرید و سوژه‌ها و محیط را از نمای وسیع‌تر نیز ببینید. یکی از دوربین‌ها 16 و دیگری 8 مگاپیکسل رزولوشن دارد و باید این را بگوییم که عکس‌های پرنور و شفافی می‌گیرند. تکنولوژی «فوکوس لیزری» سبب شده تا عمل فوکوس سریع‌تر از همیشه انجام گیرد و وقت زیادی از کاربر نستاند. همچنین یکی از این دوربین‌ها به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز است که این امکان را به شما می‌دهد که درحال حرکت نیز ویدیوها و عکس‌های تمیز و ثابتی بگیرید. ضمنا فیلم‌برداری نیز با این 2 دوربین بسیار لذت‌بخش است و V20 از این لحاظ٬‌ بسیار غنیست.

حدود قیمت: یک میلیون و ششصد هزار تومان

6- هوآوی آنر 8

این مدل به ماژول دوربین دوگانه مجهز است که هردوی آن‌ها 12 مگاپیکسل رزولوشن با دریچه دیافراگم f/2.2 دارند. این دوربین‌ها نیز تحت لیسانس لایکا هستند. به شما این امکان داده شده تا با بهره‌گیری از دوربین‌ها تصاویر مونوکروم بگیرید یا به محیط و سوژه موردنظر عمق ببخشید. یکی از دوربین‌ها تک‌رنگ و دیگری رنگیست. همین سبب می‌شود تا آنر 8 تصاویری با کنتراست رنگ بالا و جزئیات باورکردنی ثبت کند. این دوربین‌ها می‌توانند٬ ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم‌برثانیه ضبط کنند. اگر به‌دنبال موبایلی با دوربین دوگانه و قیمتی مناسب و اقتصادی هستید٬ پس این محصول٬ گزینه بسیار خوبی برای شماست.

حدود قیمت: یک میلیون و دویست هزار تومان

منبع: آی تی رسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس