کد خبر 761254
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
ابطحی

نماینده خمینی‌شهر در مجلس، سه شکایت دولت را از خود تحت عنوان تشویش افکار عمومی در سخنرانی‌های عمومی تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور خود در شعبه 9 بازپرسی دادسرای رسانه به واسطه شکایت نهاد ریاست جمهوری تحت عنوان تشویش افکار عمومی از محتوای یکی از سخنرانی‌هایش در دی‌ماه سال گذشته در حوزه انتخابیه‌ گفت: وقتی مسئولان دولتی اظهار نظر وکیل ملت را جرم تلقی می‌کنند و نمایندگان مجلس را تحت فشار قرار می‌دهند درباره دیگران چه انتظاری می‌رود؟

ابطحی گفت: من در جلسه بازپرسی هم عنوان کردم که از این به بعد همان مطالب مطرح شده در سخنرانی‌ام را در قالب تذکر و اخطار در جلسه علنی مجلس خواهم داد تا همه عالم و آدم بشنوند و نه دیگر در میان جمعی محدود در خمینی‌شهر.

وی با تأکید بر اینکه سخنانش در خمینی‌شهر که مورد شکایت دولت قرار گرفته متکی به مستندات بوده است، خاطرنشان کرد: دولت شکایات متعددی از نمایندگان مطرح کرده است که بی‌سابقه است و همکاران ما هر روز به دادسرا احضار می‌شوند.

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به اینکه دادسرای رسانه پس از بررسی شکایت دولت و دفاعیات نمایندگان پرونده را به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌فرستد، گفت: عمده‌ترین محور شکایت دولت درباره نقش آقای حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی در قبال صدور حکم حصر برای سران فتنه 88 است. 

وی با تصریح بر اینکه مدارک و شواهد حاکی از آن است که حسن روحانی خود در آن زمان عضو شورای عالی امنیت ملی بوده و تصمیم مزبور نیز تصمیم شورا بوده است، افزود: آقای روحانی نمی‌تواند از صدور حکم حصر برای سران فتنه ابراز بی‌اطلاعی و فرافکنی کند.

ابطحی در ادامه گفت: محور دیگر شکایت دولت از من ناظر به این جمله‌ام بود که بیان داشتم چرا سران فتنه در حصر از بیشترین امکانات رفاهی برخوردارند که حتی مدیران دولتی و نمایندگان نیز به این امکانات دسترسی ندارند؟

وی در تشریح سومین محور شکایت دولت از خود، عنوان داشت: نقل قول من از آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دلار به هفت هزار تومان خواهد رسید، نیز موجب شکایت دولت از بنده شده است در حالی که همه خبرگزاری‌ها این مطلب را از قول آقای نهاوندیان منتشر کرده بودند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای نهاوندیان پس از سخنرانی من تماس گرفت و اظهارداشت که من چنین پیش‌بینی‌ای نکردم و سپس من هم اعلام کردم که آقای نهاوندیان این سخن را نگفته است، اما در خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی هنوز هم قابل بازیابی است که مسئولان اقتصادی دولت و برخی اقتصاددانان چنین پیش‌بینی‌ای داشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تحت فشار قراردادن نمایندگان را با هدف ممانعت از پیگیری منافع ملت نادرست خواند و ادامه داد: این در حالی است که این دولت مدعی است که انتقاد را می‌پذیرد اما وقتی با نمایندگان ملت این گونه رفتار می‌کنند در قبال دیگران چه انتظاری از دولت می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
    3 0
    پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس