کد خبر 76121
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴

یکی از ژورنالیست‌های خوش‌ذوق پاپ‌ساینس در واکنش به جنبش اقتصادی وال‌استریت این پوستر را آماده کرده است: 12.5درصد از سیارات 71درصد از جرم سیارات را به خود اختصاص داده‌اند. مشتری را اشغال کنید!

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از خبر آنلاین، سیاره مشتری که بزرگ‌ترین جسم در میان 8 سیاره منظومه شمسی است، به تنهایی بیش از 2 برابر تمام اجرام منظومه شمسی (صدالبته غیر از خورشید) جرم دارد و به همین دلیل، بیشترین شباهت را از نظر ترکیب شیمیایی به خورشید دارد. این سیاره 11.2 برابر زمین قطر و 317.8 برابر زمین جرم دارد.
 
 
شعاع مدارش 5.2 برابر واحد نجومی (هر واحد نجومی معادل متوسط فاصله زمین تا خورشید یا حدود 150 میلیون کیلومتر) است و 11.86 سال طول می‌کشد تا یک بار به دور خورشید بگردد. برخی اخترشناسان به شوخی می‌گویند اگر روزی گذار موجودی فرازمینی به منظومه شمسی افتاد، در گزارش خود خواهد نوشت: «این منظومه از ستاره‌ای کوچک‌تر از متوسط ستارگان، سیاره‌ای گازی و تعدادی خرده‌سنگ و سیاره دیگر تشکیل شده است!».

شایان ذکر است سیاره مشتری این شب‌ها به بهترین موقعیت رصدی از زمین رسیده و در تمام طول شب می‌توان آن را که پس از ماه به درخشان‌ترین جسم آسمان شب تبدیل شده، بر پهنه آسمان مشاهده کرد. مشتری به هنگام غروب خورشید در شرق قرار دارد و تا طلوع خورشید، پهنه آسمان را درمی‎‌نوردد تا در سمت غرب غروب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرین ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام الان منظور از این تصویر و نوشته زیرش مسخره کردن کار مرد آمریکا برای مخالفت با سرمایه داری بود؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس