کد خبر 760816
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
رضا کیانیان

رضا کیانیان با حضور در جمع هنرمندان پویش «از خودمان شروع کنیم» که با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک، نمایش های خیابانی برگزار می کنند، به این پویش پیوست.

به گزارش مشرق، رضا کیانیان ضمن حمایت از این فعالیت فرهنگی در کنار هنرمندان پویش «از خودمان شروع کنیم» به ایفای نقش پرداخت. کیانیان با بیان اینکه به کارگیری هنر همواره یک امر جدید و تازه است، درباره نحوه عملکرد پویش «از خودمان شروع کنیم» و استفاده از ابزار هنر برای اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان گفت: به نظرم باید از روز اول این کار را می کردیم. هنر مفتوح القلوب است و می تواند به راحتی دروازه دل مردم را باز کند و وارد دلشان شود و این شعارها را به دل مردم بنشاند و مردم هم با جان و دل آنها را بپذیرند.

وی ادامه داد: ما عادت کرده ایم دستور بدهیم که رعایت کنید اما وقتی با این شعار می آییم که «از خودمان شروع کنیم» در واقع می گوییم دولت و کسانی که تا به حال دستور می دادند، آنها باید در جبهه ما بیایند و با ما شروع کنند؛ یعنی همه با هم شروع کنیم و این در واقع نکته مثبت این پویش است.

کیانیان در ادامه به لزوم باز شدن فضاهای شهری برای فعالیت های هنری و فرهنگسازی در زمینه های مختلف اشاره و بیان کرد: اگر شرایطی فراهم شود که گروه های هنری به صورت خود جوش بتوانند این کارها را انجام دهند اتفاقات خوبی از نظر فرهنگی خواهد افتاد حتی اگر نیاز باشد، هنرمندان بتوانند بعد از اجراها کلاه بگردانند و پول جمع کنند. من اوایل انقلاب این کار را انجام می دادم، یعنی اجرا می کردم بعد کلاه می گرداندنم و پول جمع می کردم و اینگونه ارتزاق می کردم اما بعدها دیگر به من اجازه این کار را ندادند. به نظرم نیاز است که امروز باز هم این فضا را باز و آماده کنیم تا گروه های نمایشی به صورت خودجوش کار کنند.

وی اظهار کرد: همیشه با یک قدرت دولتی نباید این امکان فراهم شود که اگر این قدرت نبود، آنها هم اجازه کار کردن نداشته باشند. باید حکومت نه فقط دولت، به هنرمندانش اعتماد کند چون ما همه شهروند این مملکت هستیم. هر چقدر که حرکت های مردمی گسترش پیدا کند، فرهنگسازی هم انجام می شود در غیر این صورت دولت و ملت مقابل هم قرار می گیرند. اگر سد بین دولت و ملت برداشته شود، اتفاقات خوبی می افتد که این هم به یک فرهنگسازی گسترده تری نیاز دارد که الان اتفاق افتاده است.

کیانیان همچنین به مساله قانون گریزی برخی شهروندان اشاره کرد و گفت: اکثر مردم قانون را رعایت نمی کنند به دلیل اینکه فکر می کنند قانون ضد آنها است. بنابراین نیاز است شهروندان حلاوت این را بچشند که قانون به نفع آنهاست نه ضدشان تا بتوانند قوانین را رعایت کنند. متاسفانه مردم از قانون فرار می کنند و این نیاز به فرهنگسازی درست دارد تا این نگرش اشتباه از بین برود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس