کد خبر 760808
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
صلاح البردویل

یکی از اعضای ارشد حماس اعلام کرد توافق‌هایی که با «محمد دحلان»، عضو جدا شده فتح انجام شده جدید نیست و سرمنشأ آن مربوط به 5 سال پیش است.

به گزارش مشرق، «صلاح البردویل» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد توافق‌های میان این جنبش و «محمد دحلان» عضو جدا شده فتح جدید نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وی گفت: 5 سال از این توافق‌ها می‌گذرد و زمانی شروع شد که در راستای توسعه آشتی فلسطینی میان قاهره و دیگر پایتخت‌ها گفت‌وگو می‌کردیم و با فتح و دیگر گروه‌ها گفت‌وگو می‌کردیم.

البردویل در ادامه گفت: گزینه‌ای جز گفت‌وگوی حقیقی وجود ندارد، این مرحله باید تمام شود و باید با ملتمان صریح و روراست باشیم.

این عضو حماس افزود: طی گفت‌وگوها، روابط شخصی با شخصیت‌های شرکت‌کننده در گفت‌وگوها شکل گرفت که تاثیر زیادی در زمینه سیاسی داشت. از ما برای سفر به امارات دعوت شد؛ چنین جلسه برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم که آنچه بیش از همه از آن رنج می‌بریم عدم همبستگی اجتماعی است و اینکه ما نمی‌خواهیم غزه به میدان تجربه‌های سیاسی تبدیل شود.

البردویل در ادامه پیرامون توافق‌های انجام شده با محمد دحلان گفت: برای تشکیل یک کمیته انسانی به دور از سیاست توافق کردیم که شامل دیگر گروه‌های فلسطینی نیز باشد؛ برخی گروه‌ها مانند جهاد اسلامی، جبهه مردمی و جبهه دموکراتیک با ما همراه شدند؛ اهداف را مشخص کردیم که مهم‌ترین آن سر و سامان دادن به اوضاع نامساعد انسانی در نوار غزه بود.

وی سپس گفت: فعال کردن شورای قانونگذاری (پارلمان) را مطرح کردیم به نحوی که غلبه اکثریت بر اقلیت نباشد و متوازن باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس