فیلم/ سخنان آیت الله موحدی کرمانی درباره پخش زنده مناظره‌ها

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نقل قولی از شهید محمدعلی رجایی گفت: ایشان همیشه ابراز نگرانی می‌کرد و می‌گفت که مبادا 11 میلیون نفری که به من رای دادند، روز قیامت مرا مواخذه کنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته، با نقل خاطره‌ای از شهید محمدعلی رجایی درباره اهتمام به احتمال مؤاخذه از سوی مردم در روز قیامت به خاطر رأیی که به او داده‌اند، گفت: شهید رجایی نگران بود و می‌گفت که 11 میلیون مردمی که به من رای داده‌اند مبادا روز قیامت مرا مواخذه کنند، گاهی امام زمان(عج) ممکن است دامان ما را بگیرد و در روز قیامت مؤاخذه کند.

وی با اشاره به اینکه در روز قیامت امام زمان(عج) و سادات ما را بابت عدم پرداخت خمس مواخذه خواهند کرد، خاطرنشان کرد: در روایت داریم که پیامبر اسلام(ص) در شب معراج خود کسی را دید که به درگاه خدا از ظلم خویشاوندش شکوه می‌کند؛ وقتی پیامبر(ص) از فاصله میان این شخص و خویشاوندش از جبرئیل سؤال می‌کند، به او می‌گوید که اینها در 40 پشت به هم می‌رسند و با اینکه این همه از هم دورند اما از ظلم خویشاوندش شکایت می‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به سخن قرآن مبنی بر فرار خویشاوندان از یکدیگر در روز قیامت به خاطر دینی که نسبت به یکدیگر دارند، گفت: انسان به همه دیونی که به دیگران به‌ویژه خویشاوندان دارد باید پاسخ دهد و اگر حقی از آنان ضایع کرده باید ادا کند.

خطیب جمع تهران در بخش دیگری از این خطبه‌ها با اشاره به هشدار قرآن به کسانی که نسبت به همه کارهای خود فخر می‌کنند و از آن راضی هستند، گفت: قرآن می‌فرماید این افراد دوست دارند کسی از آنان تعریف کند ولو آنکه تعریف نابجا و بی‌مورد باشد.

وی ادامه داد: این افراد دوست دارند مدح و ثنایشان را بگوید، به خاطر ویژگی که در آنها نیست و درواقع مدحی دروغین از سوی افرادی متملق است؛ قرآن می‌فرماید تصور نکنید کسانی که این ‌گونه مدح شدن را دوست دارند، می‌توانند از عذاب الهی فرار کنند و عذابی دردناک در انتظار آنان است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با ذکر این نکته که این عذاب الهی به علت خوشحالی از مدح بیجاست، گفت: حتی اگر کسی مدح و ثنای شما را به دروغ گفت اگر نمی‌توانید دهانش را ببندید، لااقل به او اعتراض بکنید و اگر هم مجالی برای اعتراض نیست در درون خودتان خوشحال نشوید؛ چراکه این خوشحالی مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    11 5
    رجایی وقتی از سر کار خونش می رفت با تاکسی می رفت و می گفت من دیگه کارم تموم شده و از ماشین بیت المال استفاده نمی کنم این باباها از پول بیت المال واسه خودشون هواپیما میگیرن با صندلی ها و چرخ هاش سلفی میندازن رجایی اونقدر مرد بود و شرف داشت که خدا واسه خودش خواست و شهید شد.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    10 8
    ای کاش ای کاش من حاضرم تمام سیاستمداران اصولگرا و اصلاح طلب رو بدم جاش یه دون رجایی بگیرم.
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
      6 7
      واقعا مردان خدایی بودند رجایی وباهنروبهشتی وخیلی بامسئولین امروزما اززمین تاآسمان فاصله دارندحیف وافسوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس