انتخاب - ایلنا

سایت حامی دولت انتخاب در گزارشی با «سفارشی‌نویس» خواندن ایلنا دیگر خبرگزاری حامی دولت نوشت: خبرگزاری ضد کارگر «کار»، ضمن توهین به رئیس‌جمهور مخالفان ربیعی را صهیونیست خوانده است.

به گزارش مشرق؛ به دنبال مشخص شدن کابینه دوازدهم جنگی که از مدت‌ها پیش در میان مدعیان اصلاحات برسر سهم‌خواهی از دولت شروع شده بود تشدید گردید و رسانه‌های زنجیره‌ای به جان هم افتادند!

دیروز فهرست وزرای دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد تا نقطه پایانی بر گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در این باره باشد، ولی زنجیره‌ای‌ها که از مدت‌ها پیش به نیابت از طرفین دعوا چانه‌زنی برای تصاحب سهم بیشتر را شروع کرده بودند این روزها با دیدن و یا پنداشتن اینکه سهمشان اندک است به جان هم افتاده‌اند!

در این راستا سایت حامی دولت «انتخاب» در گزارشی با «سفارشی‌نویس» خواندن ایلنا دیگر خبرگزاری حامی دولت نوشت: خبرگزاری ضد کارگر «کار»، ضمن توهین به رئیس‌جمهور مخالفان ربیعی را صهیونیست خوانده است.

انتخاب با طرح این سؤال که «چرا ایلنا برخلاف ماهیتش، تریبون وزیر و صدای کارفرمایان شده؟» آورده است: طی هفته گذشته که رسانه‌های اقماری حامی وزیر کار، منتقدان را «فهمیدن الفبای‌اشتغال» و «رانتخواری» متهم کرده بودند، حالا خبرگزاری کار که برخلاف هویتش، حامی تمام قامت وزیر کار شده و صدای کارگران را به گوش مردم نمی‌رساند، در مطلبی فوق سفارشی، منتقدان ربیعی را مرتبط با بیگانگان و صهیونیست‌ها دانست!

این سایت خبری حامی دولت افزوده است: در مطلب سفارشی این خبرگزاری که به نقل از یکی از سایت‌های اقماری حامی وزیر کار منتشر شده، انگشت اتهام به سوی برخی نزدیکان رئیس‌جمهور روانه شده؛ به طوری‌که این به اصطلاح خبرگزاری، نزدیکان رئیس‌جمهور را متهم به «تلاش برای دستیابی به شستا» کرده و نوشته است: افرادی در پیرامون رئیس‌جمهور در ابتدای دولت دوازدهم با وجود ربیعی نتوانستند بر اموال بی‌حد و حصر شرکت شستا دست پیداکنند و آنجا را به حیاط خلوت خود تبدیل نمایند»
انتخاب در ادامه آورده است: خبرگزاری کار ایران (ایلنا) برخلاف موجودیت و عنوانش... این سالها به رسانه تمام عیار کارفرمایان و وزارت کار تبدیل شده است! که شاید علت آن را بتوان در حمایت تمام قامت مالی مجموعه‌های وزارتخانه از این به اصطلاح خبرگزاری دانست. حتی در سوابق این خبرگزاری مشاهده شده که علیه برخی رسانه‌ها مطالبی نگاشته شده و فوراً تبلیغ از مجموعه‌های اقتصادی به سویش سرازیر شده است!

مدعی اصلاحات و باج‌گیر!

اما این تمام ماجرا نیست، ایلنا نیز در جوابیه‌ای انتخاب را سایت مدعی اصلاح‌طلبی خوانده و این سایت را متهم به باج‌خواهی کرده است!

در گزارش ایلنا در این زمینه آمده است: این پایگاه اطلاع‌رسانی که خود را حامی اصلاح‌طلبی می‌خواند... در ماجرای بستن لیست امید شورای شهر تهران نتوانست امتیازی به دست آورد و مدیر خود را به عنوان نماینده شورای شهر وارد لیست امید کند، پس از انتخابات دست به تخریب گسترده عارف، رئیس‌شورای سیاست‌گذاری اصلاحات زد تا به نوعی عقده‌گشایی کند. در ادامه و با حذف یکی از مدیران ارشد یکی از هلدینگ‌های سازمان تامین اجتماعی، مدیران این سایت که منافع اقتصادی خود را از دست رفته دیدند، این بار تلاش کردند با انتشار اخبار کذب در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به باجگیری از این وزارتخانه بپردازند.

ایلنا افزوده است: مدیریت سایت مشخصا از صندوق بازنشستگی کشوری خواسته است تا بهره‌برداری از هتل شایگان کیش را به مدت سه سال به ایشان واگذار کند و تهدیدکرده که در غیر اینصورت فضای منفی علیه ربیعی شدت خواهد گرفت.

آنچه روشن است دعوای این دو رسانه زنجیره‌ای مدعی اصلاحات و در عین حال حامی دولت بر سر حمایت از محرومان و مستضعفان نبوده و نقدها و حمایت‌های آنان از دولت و هر چیز دیگر نیز ناظر بر منافع باندی و گروهی آنان است.

در این میان تزاحم منافع دو رسانه زنجیره‌ای زمینه ساز افشاگری آنان علیه همدیگر شده است، انتخاب، ایلنا را سفارشی‌نویس و ضدکارگری می‌خواند و ایلنا نیز رقیب خود را سایت مدعی اصلاحات و به دنبال باج‌گیری!

در هفته‌های گذشته روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای جنگ تمام عیاری را برای تصاحب پست‌های مدیریتی و بخصوص وزارتی شروع کرده و تا لحظه آخر بر شدت آن افزوده‌اند، این دعوا تا جایی ادامه یافته است که برخی رسانه‌های زنجیره‌ای نسبت به رای نیاوردن برخی وزرای پیشنهادی هشدار داده و از روحانی خواسته‌اند او که آنان می‌خواهند را به مجلس معرفی کند، برخی نمایندگان فراکسیون امید نیز از این غائله دور نمانده و تهدید کرده‌اند که به برخی وزرای پیشنهادی رای نخواهند داد.

آنچه روشن و مبرهن است آنکه دعوای زنجیره‌ای‌ها و مدعیان اصلاحات بر سر منافع و حقوق محرومین نیست، آنان سهم خود را می‌خواهند و به دنبال آنند که در این گردونه سهم بیشتری نسبت به دیگران عایدشان شود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس