کد خبر 759659
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
آخوندی

«ولی فهیمی» اذعان داشت که عباس آخوندی در بخش حمل و نقل جاده ای، عملکرد خاصی نداشته و نگاه او بیشتر به سمت مسکن است.

به گزارش مشرق،‌ قائم مقام انجمن خیرین راه و ترابری گفت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، با بخش ترابری و حمل و نقل به طور کلی بیگانه بوده و تاکید کرد که انتخاب مجدد وی برای پست وزارت راه و شهرسازی یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهوری به تازگی در مجلس شورای اسلامی برگزار شده که به نظر می‌رسد با توجه به نهایی شدن گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزرای دولت دوازدهم، بزودی گزینه‌های پیشنهادی کابینه به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

گفته می‌شود که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم، به عنوان سکاندار همین وزارتخانه در دولت دوازدهم هم به مجلس معرفی خواهد شد. هر چند که هنوز این موضوع قطعیت نیافته و این موضوع با استناد به میزان تکرار آن در رسانه‌ها مطرح شده است.

"ولی فهیمی" اذعان داشت که عباس آخوندی در بخش حمل ونقل جاده‌ای، عملکرد خاصی نداشته و نگاه او بیشتر به سمت مسکن است.

به گفته وی، زیرساخت‌های جاده‌ای در کشور، رو به اضمحلال بوده و در حال از بین رفتن است و افزود که در شرایط فعلی، از وزارت راه و شهرسازی انتظار توسعه بیشتر راهها را نداریم و باید آنچه را در شبکه راهی کشور وجود دارد خوب نگهداری شوند.

قائم مقام انجمن خیرین راه وترابری، در عین حال، اظهار کرد که دولت به طور کلی توسعه جاده‌ای را به فراموشی سپرده است. وی، با ابراز تاسف از اینکه در برنامه ششم توسعه اقتصادی، توسعه شبکه جاده ای فراموش شده است افزود که هزینه نگهداری جاده ها بین سه تا چهار درصد هزینه کل احداث آنها است.

فهیمی، درباره علل کاهش سهم وسایل حمل ونقل عمومی جاده‌ای در کشور گفت که یکی از این دلایل مربوط به کاهش درآمد مردم بوده و در حال حاضر، 15 درصد مردم از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی  قرار داشته و مابقی  85 درصد در شرایط  خوبی به سر نمی برند.

به تازگی، سازمان راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای از خروج یکصد میلیون تقاضای صندلی از بخش حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داده و تصریح کرده که تعداد سفرها برابر آمار تردد شمارهای جاده‌ای به‌شدت افزایش یافته است و افزوده که بیشترین کاهش استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال 94 و کمترین آن در سال 92 به ثبت رسیده که درصد تغییرات آن به طور متوسط پنج درصد منفی است.

طبق اعلام سازمان راهداری و حمل‌و ‌نقل جاده‌ای،صنعت حمل‌و نقل در کشور دچار بیماری بسیار مزمن بوده و مردم به هر علتی از این مجموعه قهرکرده‌اند به طوری که در یک وضعیت پایدار هفت ساله شیب منفی پنج درصدی در استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به وقوع پیوسته است.

قائم مقام انجمن خیرین راه و ترابری گفته است: مادامی که شرایط معیشتی مردم در تنگنا باشد آنها سعی می کنند تا  اولویت های  خود را تغییر دهند. وی افزود که در حال حاضر صنعت خودرو در انحصار دولت بوده و در زمینه واردات اتوبوس محدودیت های وجود دارد.

به گفته فهیمی، مادامیکه بخش خصوصی واقعی، با هدف  متعادل کردن بازار وارد گود نشوند همین وضعیت ادامه دار خواهد شد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    28 1
    رگهای خونی اقتصاد هر کشور راههای آن کشور اعم از زمینی ، دریائی ، هوائی و ریلی آن کشور است ، یک کشور بدون توسعه ء راههایش نمیتواند اقتصادی پیشرفته داشته باشد ، بنابراین از روحانی انتظار میرود که مردی مقتدر را که بتواند خطوط ترانزیتی کشور را با اراده ای پولادین توسعه داده و نامش را در تاریخ کشور بعنوان پدر راههای کشور جاودان کند بعنوان وزیر راه انتخاب کند .
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    3 26
    طبیعیه نگاهش بیشتر به سمت مسکن باشه. شما از جوونها بپرس بعد از کار چه دغدغه ای دارن؟ همه میگن مسکن.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    34 2
    خدا رو شکر که فقط نگاهش به مسکن بوده ( و زده نابودش کرده ) اگر به حمل و نقل هم نگاه داشت کلا مملکت تعطیل می شد.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    22 2
    از ایشون فقط دو مورد بی احترامی و نگاه متفرعنانه دیده شده ، بعلاوه مولتی میلیاردر بودنشون و دیگر هیچ.
  • م IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    7 6
    يك ابر مرد هست كه هم تخصص داره و هم تجربه و توانايي داره و با نگاه مقتدرانه اش و سلامت در كارش ميتونه به پيشرفت و توسعه مملكت كمك كنه و جلوي خيلي از فسادهارو بگيره اسم اين مرد بزرگ 0 ( محمد رحمتي ) مردي از ديار يزد ، سالم سلامت و خداشناس و مقتدر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس