کد خبر 75954
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱

در پي افزايش فشارها عليه معترضان ضدسرمايه داري در شهر لندن براي جمع كردن چادرهاي خود از مقابل يك كليساي اين شهر، يك سازمان غيردولتي مخالف سياست هاي اقتصادي دولت، اقدام به جمع آوري امضا در حمايت از معترضان كرده است.

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، سازمان موسوم به 'ائتلاف مقاومت' با انتشار يك تومار 'آن لاين' از همه فعالان مدني و شخصيت هاي سياسي دعوت كرده است آن را امضاء كنند.

در اين تومار آمده است: ما از حقوق معترضان براي ادامه اعتراضات خود در مقابل كليساي 'سنت پل' و ميدان 'فينزبري' لندن و اشغال اماكن عمومي به نشانه اعتراض حمايت مي كنيم.

اين تومار افزوده است: نگراني درباره بي عدالتي و فساد حاكم بر نظام هاي سرمايه داري دغدغه مشترك بسياري از مردم است.

'استفاده از زور و دادگاه براي خاموش كردن اعتراضات مشروع و مسالمت آميز كه مورد حمايت گسترده اقشار مختلف مردم است، قابل پذيرش نيست.'

تاكنون چند نماينده پارلمان انگليس، تعدادي از رهبران اتحاديه هاي صنفي و كارگري، فعالان ضدجنگ و استادان دانشگاه اين تومار را امضاء كرده اند.

جمع آوري امضا براي اين تومار در حالي آغاز شده است كه مقامات شهر لندن روز جمعه اعلام كردند براي اخراج معترضان ضدسرمايه داري از مقابل كليساي 'سنت پل' دست به اقدام قضايي خواهند زد.

اين تصميم در جلسه كميته برنامه ريزي و حمل و نقل شهرداري منطقه مالي لندن موسوم به 'سيتي' اتخاذ شد.

معترضان ضدسرمايه داري از دو هفته پيش در محوطه مقابل كليساي 'سنت پل' چادر زده اند و به رغم اعمال فشارهاي فراوان، همچنان بطور شبانه روزي به اعتراضات خود ادامه مي دهند.

گروهي از اين معترضان كه عضو تشكل موسوم به 'لندن را اشغال كنيد' هستند، روز شنبه گذشته محوطه چمن ميدان 'فينزبري' لندن را نيز به نشانه اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت اشغال كردند و دهها چادر در آن بر پا نمودند.

'مايكل ولبانك' رييس كميته برنامه ريزي و حمل و نقل شهرداري منطقه 'سيتي' پس از جلسه ديروز اين كميته به خبرنگاران گفت: برگزاري اعتراض مسالمت آميز يك حق حياتي در نظام هاي دموكراتيك است ولي اشغال خيابان باعث نقض حقوق ديگران مي شود و ما مصمم هستيم كه از طريق دادگاه تخليه معترضان را پيگيري كنيم.

يك سخنگوي كليساي 'سنت پل' نيز گفت: متاسفانه اقدام قانوني عليه معترضان ضروري شده است.

در همين حال يك سخنگوي تشكل 'لندن را اشغال كنيد' تاكيد كرد كه اعتراضات عليه نظام سرمايه داري و اشغال محوطه مقابل كليساي 'سنت پل' تا هر زماني كه لازم باشد و ما اين اقدام را موثر بدانيم، ادامه خواهد داشت.

وي گفت: ما همكاري كاملي با مقامات كليسا داشته و هيچ گونه مشكلي براي فعاليت هاي آنها ايجاد نكرده ايم. ما مصمم هستيم تا براي انتقال پيام خود به مردم در اين محل باقي بمانيم و اعمال فشارهاي جاري عليه خود را داراي انگيزه هاي سياسي مي دانيم.

يكي از مديران ارشد كليساي 'سنت پل' لندن هفته گذشته در حمايت از معترضان ضدسرمايه داري از سمت خود كناره گيري كرد.

دكتر 'جايلس فريزر' كه از سال 2009 معاونت امور آموزشي و فرهنگي اين كليساي مشهور را برعهده داشت روز پنجشنبه رسما استعفاي خود را تسليم هيات مديره كليسا كرد.

آقاي فريزر از جمله كشيشاني بود كه از ابتداي تجمع معترضان ضدسرمايه داري در مقابل كليساي 'سنت پل' با آنان ابراز همدردي كرد و با هرگونه استفاده از زور براي اخراج معترضان از مقابل كليسا مخالفت نمود.

صدها نفر از مخالفان نظام سرمايه داري از حدود دو هفته پيش در مقابل كليساي بزرگ 'سنت پل' در منطقه اقتصادي و مالي شهر لندن موسوم به 'سيتي' چادر زده اند.

اين معترضان قصد داشتند كه محوطه بازار بورس لندن را اشغال كنند كه پليس مانع از اين كار شد و به همين دليل محوطه مقابل كليساي 'سنت پل' به عنوان محل استقرار چادرهاي معترضان انتخاب شد.

كليساي 'سنت پل' همچنين از اوايل هفته جاري به روي بازديدكنندگان و عبادت كنندگان بسته شد ولي از روز جمعه مجددا فعاليت هاي عادي خود را از سر گرفت.

مخالفان نظام سرمايه داري روز شنبه گذشته همچنين ميدان 'فينزبري' شهر لندن را كه در نزديكي بانك مركزي انگليس قرار دارد، به اشغال خود درآوردند. آنان تاكيد كرده اند كه فعلا هر دو محل را در اشغال خود نگه خواهند داشت تا صداي اعتراض شان را به گوش مقامات دولتي و بانكداران و سرمايه داران برسانند.

معترضان ضدسرمايه داري براي انتقال پيام خود به مردم دست به ابتكارات جالب توجهي زده اند؛ برگزاري جلسات بحث و گفت و گو، برپايي برنامه هاي فرهنگي و هنري و دعوت از برخي خوانندگان و گروههاي موسيقي و حضور فعال در شبكه هاي اجتماعي نظير فيسبوك و توييتر از جمله اين ابتكارات است.

اين معترضان همچنين اقدام به انتشار يك نشريه ويژه كرده اند كه نخستين شماره آن در 12 صفحه و با تيتر 'اينجا مي مانيم' در اختيار تجمع كنندگان و ديگر علاقه مندان قرار گرفته است.

به گفته يك سخنگوي گروه موسوم به 'لندن را اشغال كنيد'، اين نشريه حاوي مطالب متنوعي درباره اعتراضات اخير ضدسرمايه داري است و فعلا در دو هزار نسخه تكثير شده است. يك نسخه از اين نشريه نيز براي نگهداري به موزه لندن تحويل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    آدرس سایت ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس