کد خبر 759363
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
آزادگان - اسارت - اسیر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: خاطرات و تاریخ شفاهی آزادگان جمع‌آوری شده که در مرحله تدوین قرار دارد و در سال آینده شاهد چاپ این اثر خواهیم بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، علی کاظمی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی ورود آزادگان در ۱۵ مردادماه اظهار کرد: ۳۶ مردادماه سالروز بازگشت آزدگان سرافراز به میهن است که در همین راستا برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده و چندین جلسه بین دستگاه‌های استانی جهت هماهنگی برای مراسم این روز برگزار شده است.

وی افزود: ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور، ‌روز خاطره‌انگیزی برای ملت ایران محسوب می‌شود،‌آزادگان با تحمل شرایط دوران سخت اسارت، تقوا و مردانگی خودشان را به نمایش گذاشتند و این قشر از رزمندگان به حق الگوهای ناب در عرصه ایستادگی و ایثارگری هستند.

کاظمی اظهار کرد: آزدگان نمونه مهم و اصلی پایداری، مقاومت و ایستادگی هستند که باید جهت شناساندن جایگاه آزادگان و خانواده‌های آزادگان در جامعه تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه، افزود: به‌ مناسبت روز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن، استان همزمان با کشور برنامه مختلف و متنوعی را در جهت گرامی‌داشت این روز برنامه‌ریزی شده‌ است که شامل طرح سپاس دیدار با خانواده آزادگان، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت فضای مجازی جهت معرفی این روز، برگزاری یادوارهای مختلف در مساجد استان، برگزاری یادواره شهدای غریب در هیئت فاطمیون استان،برگزاری جشن بزرگ با مشارکت شهرداری زنجان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، صعود گروه کوهنوردی ایثارگران به قلل استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا (مزار شهدای بالا) و برگزاری برنامه‌های مختلف در صدا و سیمای استان و غیره اشاره کرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: تلاش جهت مردمی کردن این روز یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما در بنیاد محسوب می‌شود، در حال حاضر از استان زنجان ۵۸۷ آزاده تقدیم انقلاب شده ‌است که بیش از ۹۰ درصد از آزادگان جانباز هستند که این بیانگر پایداری و مقاومت ایثارگران است.

وی افزود: آزادگان موفق‌ترین قشر در بحث ایثارگری محسوب می‌شوند؛ چراکه آزادگان در دوران سخت اسارت کنار هم بودن را خوب تمرین کردند، بیشتر حضور آزادگان در استان با تعداد ۳۶۸ در شهرستان زنجان قرار دارد و مابقی در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرم‌دره حضور دارند.

کاظمی گفت: خوشبختانه در امر معیشتی و رفاهی در بخش آزادگان در جامعه ایثارگری کاستی وجود ندارد و همه هزینه‌های بهداشتی و درمانی آزادگان پرداخت می‌شود ولی بحث اشتغال فرزندان آزادگان و ایثارگران موضوع مهمی است که باید در این موضوع از فرصت‌های بخش دولتی و غیر دولتی جهت اشتغال فرزندان ایثارگران بهر برد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس