کد خبر 759358
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
قیمت مرغ

قیمت مرغ و تخم‌مرغ در ماه‌های اخیر به علت نبودبرنامه مدون جهت تنظیم بازار با افزایش روبرو بوده تا جایی که قیمت هر کیلو مرغ به 8هزار و 300 و قیمت هر شانه تخم‌مرغ به 13 هزار تا 15 هزار تومان رسیده است.

به گزارش مشرق، قیمت مرغ از دو ماه اخیر روند صعودی به خود گرفته و شاهد افزایش قیمت این محصول تا سقف 9 هزار تومان بوده‌ایم که در ماه گذشته یان رشد قیمت تا حدودی کنترل و به رنج 8 هزار و 500 تومان رسید.


این در حالی است که مسئولین مربوطه علت افزایش قیمت این محصول را گرمای زیاد هوا و رشد قیمت جوجه یک روزه تا سقف 2 هزار و 500 تومان می‌دانند.به علاوه قیمت مرغ زنده موجود در بازار در حال حاضر 5 هزار و 600 تومان است که این روند افزیش قیمت موجب شده تا شاهد گرانی مرغ باشیم.


همچنین قیمت تخم مرغ در کنار قیمت مرغ روند صعودی به خود گرفته تا جایی که هر شانه به نرخ 13 هزار تا 15 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد با وجودی که قیمت این محصول قبل از گرانی هر شانه 10 تا 11 هزار تومان بوده است که مسئولین برای این افزایش قیمت نیز توجیح کم بود مرغ تخم‌گذار و ریسک نکردن مرغداران برای پرورش را می‌دهند که علت آن هم بیماری است که سال گذشته گریبان بسیاری از مرغ‌های تخم‌گذار را گرفت و بسیاری از این واحدها معدوم شدند به همین سبب در سال جاری شاهد کاهش مرغ تخم‌گذار و افزایش قیمت هر شانه تخم‌مرغ تا 15 هزار تومان است.


در این رابطه محمد یوسف‌خانی گفت: قیمت مرغ امروز به کیلویی 8 هزار و 350 تومان رسیده که نسبت به روز گذشته با کاهش 150 تومانی روبرو بوده است.وی در ادامه افزود: روند افزایش قیمت مرغ در رنج 8 هزار تومان تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و در ماه جاری نباید با وجود افزایش دمای هوا انتظار کاهش قیمت مرغ را داشته باشیم.


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در خصوص علت افزایش بی‌رویه قیمت مرغ تصریح کرد: با وجود بالا بودن قیمت نهاده‌ها و گرمای شدید هوا شاهد افزایش قیمت مرغ در سطح شهر هستیم تا جایی که گرمای هوا بر روند پرورش مرغ‌های گوشتی تاثیرگذار بوده و این امر موجبات افزایش قیمت این محصول تا سقف 9 هزار تومان را فراهم کرده است.


یوسف‌خانی بیان کرد: عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا نیز، نتوانسته چندان تاثیری بر قیمت‌ها داشته باشد زیرا با وجود قیمت 2 هزار و 500 تومانی جوجه یک روزه افزایش قیمت مرغ زنده و به تبع مرغ گرم را نیز طبیعی خواهد بود.


وی تاکید کرد: با توجه به شرایط پیرامون مرغدار چون افزایش قیمت جوجه یک روزه، مرغ زنده و گرمای هوا قیمت 9 هزار تومان برای عرضه مرغ گرم در بازار موجه است.رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اظهار کرد: قیمت تخم‌مرغ نیز در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت روبرو بوده و از 10 هزار تا 11 هزار تومان به 13 تا 15 هزار تومان رسیده است که علت این امر نیز کمبود مرغ تخم‌گذار است.


یوسف‌خانی در ادامه افزود: با توجه به شیوع بیماری مرغ تخم‌گذار در سال گذشته پرورش دهندگان تمایل چندانی به مرغ تخم‌گذار ندارند و ریسک خطر بیماری مجدد را نمی‌کنند با این حال باید انتظار افزایش قمیت این محصول را داشت.


وی در خصوص زمان کاهش قیمت تخم‌مرغ در بازار گفت: زمان کاهش قیمت تخم‌مرغ به بعد از شهریور ماه موکول می‌شود تا هم گرمای هوا کاهش و هم مرغ‌های تخم‌گذار بیشتری پرورش و تخم‌مرغ به بازار عرضه شود.


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: کمبود تخم‌مرغ در بازار به قدری نیست که نیازی به واردات این محصول داشته باشیم زیرا با وجود افت دمای هوا به خودی خود پرورش مرغ تخم‌گذار افزایش و به نسبت از قیمت‌ها در بازار کاسته خواهد شد.

یوسف‌خانی تصریح کرد: برای تنظیم بازار مرغ منجمد در میادین میوه و تره‌بار با قیمت هر کیلو 5 هزار و 700 تومان عرضه می‌شود. 

براساس این گزارش، نبود برنامه صحیح در جهت کنترل و تنظیم بازار موجب شده تا در یک سال شاهد افزایش عرضه بسیار و در برخی اوقات شاهد کاهش عرضه و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها باشیم که این موضوع باعث نارضایتی مصرف کننده می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس