کد خبر 759190
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
پارادوومیدانی

تیم پارا دو و میدانی جوانان ایران با ترکیب 24ورزشکار و کسب 22مدال شامل 12 مدال طلا، پنج مدال نقره و پنج نشان برنز در رقابت های پارادوومیدانی جوانان جهان در جایگاه دوم توزیع مدال ها ایستاد.

به گزارش مشرق، روز دوشنبه کمیته ملی پارالمپیک، این رقابت ها از 11 تا 15مرداد ماه با حضور 275 ورزشکار از 41 کشور جهان در شهر نوتویل کشور سوئیس برگزار و تیم پارادوومیدانی آمریکا با کسب 18 مدال طلا، هشت نقره و 10 نشان برنز در جایگاه نخست جدول توزیع مدال ها ایستاد. تیم پارادوومیدانی انگلستان نیز با کسب با 11 نشان طلا، چهار نقره و پنج برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.

نمایندگان ایران در این رقابت ها فراتر از حد انتظار شدند. هاجر صفرزاده در ماده دوی 200 و 400 متر که برای نخستین بار پارا دو و میدانی بانوان ایران را صاحب مدال جهانی کرد. فاطمه انصاری در مواد پرتاب دیسک و وزنه و نیره سلامتیان در ماده پرتاب نیزه هم طعم قهرمانی را چشیدند و مرضیه قاسمی دیگر بانوی ایران در پرتاب دیسک با یک پله پایین تر نایب قهرمان شد تا سهم بانوان از این مسابقات پنج مدال طلا و یک نقره باشد.

اما در بخش مردان محمد حسن میرزایی در پرتاب دیسک، محمود احمدی در پرتاب وزنه و نیزه، علی اصغر ابارقی در پرتاب وزنه، مهرداد مرادی در دوی 100 متر، علی مشهدیان در دوی 400 متر و علی سپهوندی در پرتاب نیزه گردن آویز طلا گرفتند.

اشکان چراغی در پرتاب دیسک، مهدی قادری و عارف بهاروند در پرتاب وزنه و طاها بیگ رضایی در پرتاب دیسک نقره ایی شدند. همچنین اشکان چراغی در پرتاپ وزنه، محمد فتحی گنجی در پرتاب وزنه و نیزه، علی سپهوندی در پرتاب دیسک و مهرداد مرادی در دوی 400 متر به برنز رسیدند.

ورزشکاران معلول برای حضور در رقابت های بین المللی بر اساس درصد معلولیت از سوی کارشناسان کمیته بین المللی پارالمپیک کلاس بندی شده و ورزشکاران با محدودیت مشابه در یک کلاس مسابقه می دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس