کد خبر 758908
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
محمد عبداللهی

این عکس منویات قلبی و خصائص درونی عده ای است که در یک بزنگاه خود را نشان داده است. منویاتی که با مکتب امام بزرگوارمان در تعارض آشکار قرار دارد.

به گزارش مشرق، محمد عبداللهی در یادداشتی در واکنش به عکس های سلفی نمایندگان با موگرینی نوشت:

انتشار تصاویری از عکس یادگاری برخی نمایندگان مجلس با  خانم موگرینی که نشان از تقلا و هیجان زاید الوصف این نمایندگان برای گرفتن عکس یادگاری با موگرینی داشت حائز نکات مهمی است:
1.  یکی از عوامل اساسی انحرافات روان و شخصیت انسان، «عقده حقارت» یا خود کم بینی است. «احساس حقارت» یعنی فرد احساس کند در برابر دیگران کوچک است و خود را دست کم بگیرد چرا که ما معمولا بر اساس تصویری که از خودمان در ذهن داریم رفتارمان را تنظیم می کنیم؛  تصویری که یا خود می سازیم و یا دیگران برایمان می سازند. اگر سلفی دولتمردان و نمایندگان مجلس با هواپیمای مرجوعی را در کنار سلفی نمایندگان‌مجلس با موگرینی قرار دهیم ، می بینیم که این نوع حرکات ریشه در یک تفکر و فرهنگ غلط و حس خود کم بینی و خودباختگی در برابر استعمار دارد. وجود این حس شاید یکی از اصلی ترین دلایل اتفاق دیروز بود که در طول این سالها جایگاه مجلس و بالتبع جایگاه نمایندگان را به شدت  تضعیف کرده است.از این جهت میتوان این عکس  را به جهت "هیجان خود کم پنداری در برابر غرب" یک تحقیر بزرگ ملی دانست.  

2.  این عکس منویات قلبی و خصائص درونی عده ای است که در یک بزنگاه خود را نشان داده است. منویاتی که با مکتب امام بزرگوارمان در تعارض آشکار قرار دارد؛‌ یکی از خاطرات تلخ امام خمینی به روایت ایشان از مواجهه با یک "عکس" مربوط است که از موقعیت تحقیرآلودی مابین جانسون رییس جمهور وقت آمریکا و محمدرضای پهلوی شاه ایران شکارشده بود و در روزنامه های آن زمان منتشرشده بود: "این را من مکرر گفته ام و از بس که متاثرم باز هم پیش شما عرض می کنم که من وقتی عکس شاه را پهلوی(کنار) جانسون دیدم که جانسون عینکش را برداشته و از این طرف دارد چشمهایش آنطور می کند و نگاه می کند و به او(شاه) نگاه نمی کند و او(شاه).... آن طرف میزِ او(رییس جمهور آمریکا) ایستاده بود مثل یک بچه مکتبی(بچه مدرسه ای) که ایستاده پیش معلمش... من همچو متاثر شدم که ما در چه حالی  هستیم که این «شخص اول» مملکت ما به اصطلاح هست در مقابل او اینطوری ایستاده و آن هم اینطور بی اعتنا چشمهایش را آن طرف کرده...."

3.  این مساله  خلاء وجود نگاه «شایسته‌سالاری» را در ساختار مدیریت کشور نشان میدهد؛  قطعا خروجی نگرش‌های خویشاوندسالاری، قبیله گرایی، حزب سالاری  در انتخاب مدیران و نمایندگان مردم  انتخاب افرادی است که یکبار برای دفاع دختر از حقوق نجومی پدر خبرساز می شوند، یکبار برای تصویب بیست دقیقه ای برجام،  یکبار شکستن دماغ مامور قانون و حالا هم هیجان حقارت آمیز برای گرفتن یک عکس یادگاری!

به طور حتم این عکس یادگاری یکی از تلخ ترین صحنه های سیاسی کشورمان است که حاصل استمرار 200 ساله غیریت ستایی برخی نخبگان و تلاش آنها برای آمیزش هویتی با غرب است و نتیجه آن چیزی جز تاراج سرمایه های مادی و معنوی این ملت نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    13 2
    ترم کنش ها و واکنش ها بین مردم در ایران دیگه نرم یک جامعه مذهبی نیست این یه واقعیته!..
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
      0 0
      ربطی به مذهب نداره. همه ملتها از حقارت و باج دادن متنفرند
  • رضا ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    0 0
    مساله مذهبی یا غیر مذهبی نیست ، مساله اینه که اگر غربی ها این هیجان نمایندگان را ببینند ملت ایران را مردمی خودباخته می پندارند . مساله ی عزت و غرور ملی هست .
  • رضا IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    0 0
    موافقم فاین تذهبون
  • فاطمه IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    1 1
    جانا سخن از زبان ما می گویی..... ولی افسوس که کسانی که پست ها و جایگاه ها رو ارث پدری خودشون و حقشون از انقلاب و جنگ می دونن گوششون به این حرفها بدهکار نیست.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس