کد خبر 758805
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
عقیق یمن

عقیق یمنی در استان‌های جنوبی جمهوری یمن از نظر نوع و کیفیت و نوع معدن شهرت دارد. منطقه «انس» در استان ذمار جزو مشهورترین مناطق استخراج عقیق است.

 به گزارش مشرق، یمن جزو کشورهای دارای سرمایه‌های خدادادی است؛  از جمله آنها سنگ‌های قیمتی است که انواع بسیاری دارد از جمله آنها سنگ عقیق یمنی است که برخی کارشناسان آن را جزو بهترین انواع سنگ عقیق در جهان می‌دانند به گونه‌ای که عقیق یمنی از زمان گذشته در فهرست مشهورترین تولیدات یمنی و صادرات ملی آن به شمار می‌رود، همانطور که درباره قهوه و عسل و دیگر محصولات این کشور صدق می‌کند.

یک فروشنده سنگ‌های قیمتی از جمله عقیق در این باره می‌گوید: عقیق یمنی در استان‌های جنوبی جمهوری یمن از نظر نوع و کیفیت و نوع معدن شهرت دارد.

در شهر صنعاء مغازه‌های معروف زیادی هستند که عقیق یمنی را که به دست‌ها زینت می‌دهد به افراد می‌فروشند. از مشهورترین انواع عقیق‌ها می‌توان به عقیق قرمز اناری، عقیق صورتی، سنگ خونین، ‌ سنگ جزع، سنگ خورشید،  سنگ ببری، سنگ فیروزه و غیره اشاره کرد.

یک فروشنده عقیق هم می‌گوید: عقیق یمنی با رنگ‌های متعدد و درجه سختی هفت یا هفت و نیم متمایز است که این یعنی به آسانی مخدوش نمی‌شود و از کیفیت بسیار عالی برخوردار است. هم چنین عقیق یمنی از رنگ‌های بسیار و قطعات بسیاری نسبت به عقیق قرمز یمنی برخوردار است و در مرتبه بعدی عقیق جگری، اناری و قرمز روشن قرار دارند.

منطقه «انس» در استان ذمار جزو مشهورترین مناطق استخراج عقیق است که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب صنعاء پایتخت این کشور قرار دارد. عقیق‌ها از کوه‌های مخصوص این منطقه استخراج می‌شوند علاوه بر آن سنگ‌های گران‌قیمت دیگری استخراج می‌شود، اما عقیق برجسته‌ترین این سنگ‌ها است وقیمت هر یک نگین آن به بیش از هزار دلار می‌رسد. انواع دیگری از عقیق‌های ارزان‌قیمت نیز هستند که افراد با درآمدهای محدود می‌توانند آنها را خریداری کنند.

یک شهروند یمنی می‌گوید: سنگ‌های گران‌قیمت یمنی و به ویژه عقیق از اکسید سلیکون که نوعی ترکیب شیمیایی از همان اکسید سلیکون است ماده‌ای بسیار سخت است که سختی آن به هفت یا هفت و نیم می‌رسد.

یمن از گذشته دارای تمدنی کهن بوده است و توانایی و شایستگی زیادی دارد تا به کشور صادر کننده سنگ‌های قیمتی تبدیل شود. این سنگ‌ها طبیعتا جزو سنگ‌های خالص عقیق هستند که این نوع آن به سنگ‌های کبدی شهرت دارد و از منطقه انس در استان ذمار یمن استخراج می‌شود. این سنگ‌ها بخشی از دریای این تمدن بزرگ به شمار می‌روند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    سلام من خیلی دوست دارم انگشتر عقیق یمنی اصلی را ولی نمی دانم چه کسی انگشتر عقیق یمنی اصلی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس