کد خبر 757776
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با همتای مکزیکی‌اش از او خواسته به صورت علنی نگوید که پول ساخت دیوار را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی که می‌تواند آغازگر جنجالی تازه برای کاخ سفید باشد، متن گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و مکزیک را منتشر کرده است.

در طول رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی بارها وعده داده بود که به خرج مکزیک میان دو کشور دیوار بکشد تا از ورود مهاجرین غیرقانونی و قاچاقچیان به آمریکا جلوگیری شود.

پس از روی کار آمدن ترامپ، دولت مکزیک تأکید کرد که پولی برای ساخت دیوار نمی‌پردازد.

بر اساس متنی که روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرده، ترامپ در اولین مکالمه تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور مکزیک، از او خواسته دستکم به صورت علنی با پرداخت پول برای ساخت دیوار مخالفت نکند.

ترامپ در بخشی از این مکالمه که روز 27 ژانویه انجام شده، به «انریکو پنیا نیتو» می‌گوید: «نمی‌توانی این را به رسانه‌ها بگویی.»

او با بیان اینکه نحوه تأمین پول لازم برای ساخت دیوار «بالاخره به نحوی حل و فصل می‌شود»، می‌گوید این پول «به مرور جور می‌شود، مشکلی نیست.»

در بخش دیگری از این مکالمه، رئیس‌جمهور آمریکا به تهدید روی می‌آورد و می‌گوید: «اگر بگویی که مکزیک پول دیوار را نخواهد داد، دیگر با شماها دیدار نخواهم کرد، چون نمی‌توانم این وضع را تحمل کنم.»

پنیا نیتو پاسخ می‌دهد: «بگذارید بحث در مورد دیوار را خاتمه دهیم. من حق همه دولت‌ها برای محافظت از مرزهایشان را به رسمیت می‌شناسم... اما من با قاطعیت بسیار گفته‌ام و خواهم گفت که مکزیک نمی‌تواند پول دیوار را بدهد.»

و ترامپ پاسخ می‌دهد: «اما نباید این را به رسانه‌ها بگویی. رسانه‌‌‌ها این مسئله را ادامه می‌دهند و من نمی‌توانم تحملش کنم. شما نباید این را به رسانه‌ها بگویی، چون من تحت این شرایط نمی‌توانم مذاکره کنم.»

زمانی که رئیس‌جمهور مکزیک می‌گوید طرفین باید از این مسئله عبور کرده و در مورد موضوعات مهم‌تر بحث کنند، ترامپ می‌گوید: «درست می‌گویی. من دیگر مسئله دیوار را مطرح نمی‌کنم، اما اگر رسانه‌ها دیوار را پیش کشیدند، من می‌گویم "بگذارید ببینیم چطور می‌شود، بگذارید ببینیم چطور با مکزیک حلش می‌کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه می‌دهد: «درست است که از منظر اقتصادی این موضوع بسیار کم‌اهمیت است، اما از لحاظ روانی مهم است. بنابراین بگذار فقط بگوییم "حلش خواهیم کرد."»

در قسمت دیگری از این مکالمه طولانی که بخش اعظم آن به بحث در مورد دیوار گذشته، ترامپ به صراحت می‌گوید ساخت دیوار اهداف سیاسی دارد و او چون در طول رقابت‌های انتخاباتی وعده داده، مجبور به ساخت دیوار به خرج مکزیک است.

او می‌گوید: «واقعیت این است که هر دوی ما در معذوریت سیاسی قرار داریم، چون من نیاز دارم که مکزیک پول دیوار را بدهد. مجبورم. من دو سال است که دارم در این مورد صحبت می‌کنم.»

ترامپ در تلاش برای راضی کردن رئیس‌جمهور مکزیک، می‌گوید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به او گفته دیوار کشیدن، نتیجه‌بخش است: «اسرائیل را ببین. اسرائیل یک دیوار دارد، در حالی که همه مخالف ساخت آن بودند و می‌گفتند که نتیجه نمی‌دهد، اما الان ۹۹.۹% از کسانی که می‌خواهند از آن عبور کنند، ناکام می‌مانند. نتانیاهو به من گفت دیوار نتیجه می‌دهد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
    0 0
    این مردک خیلی وضعش خرابه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس