کد خبر 757742
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه کنگره این کشور را بابت آنچه به گفته وی کاهش روابط با روسیه است مقصر دانست.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه از کنگره این کشور بابت آنچه به گفته وی کاهش روابط با روسیه است، انتقاد کرد.

ترامپ با لحنی کنایه‌ نوشت: «رابطه ما با روسیه به نحوی بسیار خطرناک، در پایین‌ترین سطح نسبت به همیشه قرار گرفته است.»

وی با لحنی کنایه‌آمیز ادامه داد: «می‌توانید از کنگره تشکر کنید- از همان آدم‌هایی که نمی‌توانند حتی به ما برنامه بهداشت بدهند.»

منظور ترامپ از «برنامه بهداشت» مخالفت هفته گذشته مجلس سنای آمریکا با طرح لغو قانون «خدمات درمانی قابل دسترس»، موسوم به «اوباماکر» است.  

نمایندگان مجلس سنای آمریکا با ٥١ رای مخالف در برابر ٤٩ رای موافق طرح لغو این قانون را رد کردند. 

توئیت ترامپ یک روز بعد از اقدام وی در امضای مصوبه کنگره آمریکا برای تحریم ایران، روسیه و کره شمالی صورت می‌گیرد. او، علی‌رغم امضای این طرح آن را «به شدت معیوب» توصیف کرد.

«ترامپ» قبلا با بندی از این طرح قانونی که اختیاراتش برای کاستن از تحریم‌های روسیه را محدود می‌کرد، اما مخالفت کرده بود، اما تصویب آن با حمایت بسیار بالای اعضای هر دو شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) موجب شد که او عملاً چاره‌ای جز امضای آن نداشته باشد. 

رئیس‌جمهور آمریکا طبق اختیارات تصریح‌شده در قانون اساسی این کشور می‌تواند طرح‌های قانونی تصویب‌شده در کنگره این کشور را وتو کند. اعضای کنگره آمریکا با رأی‌گیری مجدد و تصویب آن مصوبه با دو سوم آرا می‌توانند وتوی رئیس‌جمهور را باطل کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس