کد خبر 75722
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷

عده‌ای از اراذل و اوباش ‌در اطراف یک مد‌رسه دخترانه میناب آنان را به صورت ازادانه آزار و اذیت می کنند و مسئولی هم از موضوع ظاهرا اطلاعی ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس از میناب در شرق هرمزگان، آموزشگاه‌ها، خوابگاه‌های دخترانه، مدارس و مجتمع‌های آموزشی پرورشی و به ویژه اماکنی از این قبیل که دختران در آن در حال تحصیل و آموزش هستند و بخشی از وقت خود را برای امر آموزش می‌گذرانند نیازمند توجه بیشتر و دقیق‌تر مسئولان است که باید در تامین امنیت آنها دقت لازم اعمال و حساسیت بیشتری ورزیده شود.
مجتمع آموزشی پرورشی شهید خرازی پشته شهوار میناب که از سه مدرسه راهنمایی دخترانه غدیر خم، دبیرستان دخترانه عفاف و ابتدایی شرافت تشکیل شده، از مجموعه‌هایی است که نه تنها در سال‌های اخیر در این زمینه با مشکلاتی از طرف تعداد اندکی اراذل و اوباش روبرو بوده است بلکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز در پی اذیت و آزار این عده، دانش‌آموزان و والدین این مجتمع دچار نگرانی‌هایی شده‌اند.
تحقیقات نشان می‌دهد والدین دانش آموزان این مدارس به ویژه در دو مدرسه راهنمایی و متوسطه این مجتمع از وضعیت موجود در مسیر مدرسه و حتی حیاط مدرسه نیز بسیار نگران هستند.
یوسف شنتیایی ولی یکی از دانش‌آموزانی که در مدرسه عفاف این مجتمع تحصیل می‌کند در مورد دغدغه‌هایش به خبرنگار فارس در میناب گفت: دختران مدرسه راهنمایی و متوسطه امنیت لازم را ندارند و همه روزه از سوی عده‌ای اوباش مورد تهدید و حرکاتی ناپسند قرار می‌گیرند.
این ولی دانش‌آموز در ادامه با بیان بخشی از کارهای غیر معمول این عده از اراذل و اوباش نسبت به دانش‌آموزان مجتمع مورد بحث، اظهار داشت: چند روز پیش یکی از اولیا دانش‌آموزان برای جلوگیری از سهولت در بالا رفتن از دیوار مدرسه (توسط اراذل و اوباش)، درختان اطراف را قطع کرد که در نهایت روز دوم آبان ماه اراذل و اوباش به منزله نشان دادن واکنش خود نسبت به این اقدام، بخشی از دیوار مدرسه را که بلوکی سیمانی بود تخریب و در دیوار حیاط سوراخ‌هایی را ایجاد کرده‌اند.
وی با بیان این که دختران همه روزه پس از خروج از مدرسه مورد آزار و اذیت این گروه قرار می‌گیرند افزود: پس از اتمام کلاس درس و مرخص شدن دانش آموزان و در طول مسیر مدرسه تا خانه این اراذل با موتور‌سیکلت، دختران را دنبال می‌کنند و حتی مواردی پیش آمده که چادر را از سر دختران دانش‌آموز برداشته‌اند.
شنتیایی ابراز داشت: آزار و اذیت دانش‌آموزان در اطراف این مدرسه برای این گروه به صورت یک کار و عمل عادی و همه روزه تبدیل شده است.
وی گفت: در همین راستا صبح چهارم آبان ماه به مدیر آموزش و پرورش میناب مراجعه و به وی گفتم که اگر نمی‌توانید امنیت مدرسه را تامین کنید لااقل جای مدرسه را عوض کنید و تغییر دهید که وی پاسخ داد، مشکل در نشست شورای آموزش و پرورش مطرح و در مورد جابجایی مدرسه نیز این کار در اختیار ما نیست و مقدور نیست.
این ولی دانش‌آموز ادامه داد: برای حل این معضل، موضوع را طی نامه‌ای به فرماندار منعکس کرده‌ایم.
رئیس پلیس شهرستان میناب نیز در این راستا به خبرنگار فارس گفت: تاکنون هیچ گونه نامه و گزارشی در این مورد به پلیس و منطقه انتظامی ارسال و اعلام نشده، ولی قول می‌دهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مسئله را پیگیری و بررسی کنیم.
سرهنگ ابوالقاسم عرب‌زاده افزود: تامین امنیت از وظایف ذاتی پلیس به شمار می‌رود و تمام تلاش دست اندرکاران بر این است تا پلیس با توجه به امکانات و تجهیزات موجود حضور پر رنگ و مقتدرانه‌ای در سطح جامعه داشته باشد.
وی گفت: حقوق مردم باید حفظ و هر کس به حقوق و حریم آنان تعرض کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهد شد.
امید است با توجه به وجود شرایطی حساس در شهرستان‌هایی همانند میناب به ویژه در روستاها، "پیرامون ادامه تحصیل دختران"، مثل همیشه با تدبر مدیران آموزش و پرورش استان و مقامات انتظامی امنیتی شاهد برطرف شدن این مشکل نیز باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی اسدی ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    4 0
    اعدام داداش راهش اعدامه
  • مهدی ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    2 0
    یعنی از کسی اونجا بخاری بلند نمیشه جلو اونا وایسه
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    1 0
    کجایی اقای احمدی مقدم .احساس امنیت که چه عرض کنم خود امنیت هم بالا نرفته
  • مهم نيست ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    1 0
    مگه اونجا پليس نداره ؟؟؟
  • محمد آقا ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    2 0
    مگه اونجا پلیس نداره؟!!! برادران بسیجی اگه همت کنن، رفع شرشون کار سه سوته ها...
  • ناشناس ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    2 0
    اقای احمدی مقدم وقتی پلیس نامحسوس شما با کمک ماشین زانتاو دوربین صداوسیمادربیابانهای برهوت رانندگان متخلف راشکار می کنند پلیسهای علنی شما چه کسانی رارها می کنند؟؟!!
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    2 0
    پليس مشغول كاراي مهمتري مثل جمع آوري ماهواره هاست نميتونه به اين كاراي بي اهميت توجه كنه.خوب دركش كنيد
  • علیپور ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    2 0
    بگذار دولت .مجلس . قوه قضاییه .به کارهای حاشیه ای که بدرد خور نمیباشند مشغول باشند کارهاو امنیت مملکت بر اینها ارزش ندارد
  • سعید ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    1 0
    به حول و قوه الهي انشاءالله آرامش و امنيت برقرار شود و دستان مزاحمان نوامیس مردم قطع شود.
  • مادر ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    2 0
    اینقدر دست رو دست بگذارید تا خدایی نکرده یه اتفاق بد بیفته بعدتازه به فکر بیفتید.
  • masihkashefi ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    2 0
    باسلام اگراین خبرصحیح باشدآیانباید پرسید چرابه جای کارپرزحمت قطع درختان یاانتقال مدرسه اول به پلیس زنگ نزدند؟؟!
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    1 0
    برخورد محکم درکنار اقدامات فرهنگي چاره را که ظاهرا هيچ کدوم انجام نميشه
  • علوي ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    2 0
    سالها قبل من خودم ازعملکردبسيج ناراحت بودم ولي الان افسوس مي خورم لطفا اقتداربسيج را برگردانيد منتها باآموزش صحيح .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس