کد خبر 75680
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹

معترضان آمریکایی در نیویورک با برگزاری تجمعی از اسکات اولسن، عضو جنبش وال استریت که با اصابت کپسول گاز اشک آور به سرش مجروح شده بود حمایت کردند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از سی ان ان نوشت: یک روز پس از برگزاری تجمع اعتراضی جنبش وال استریت در کالیفرنیا، در حمایت از کهنه سربازان مجروح جنگ عراق ، این بار در نیویورک معترضان تظاهرات مشابهی را برگزار کردند.
روز پنجشنبه، صدها تن از اعضای جنبش اعتراضی وال استریت در نزدیکی میدان یونیون منهتن در حمایت از  اسکات اولسن، یکی از کهنه سربازان عضو جنبش وال استریت تظاهرات کردند. به گفته سخنگوی پلیس در جریان این تظاهرات، دست کم 10 تن بازداشت شدند.

به گفته شاهدان، اولسن سه شنبه شب در اوکلند بر اثر اصابت کپسول گاز اشک آور به سرش،  از ناحیه جمجمه دچار شکستگی شد. به گفته سخنگوی بیمارستان هایلند، در نتیجه تلاش های کادر پزشکی، هم اکنون حال عمومی وی مساعد است.

آسیب دیدن این تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا باعث شعله ور شدن مجدد اعتراضات در سراسر آمریکا شده است.

تظاهر کنندگان حامی جنبش اعتراضی وال استریت نسبت به سلطه شرکت های بزرگ بر اقتصاد آمریکا و انحصار ثروت مردم آمریکا در دست یک درصد قشر متمول جامعه این کشور معترضند.
به نظر می رسد، علیرغم سرکوب شدید مخالفان در چندین شهر آمریکا، جنبش همچنان با قدرت در حال پیش روی است.

منابع خبری گزارش دادند که پلیس شماری از معترضان را در روزهای گذشته در آتالانتا و اوکلند بازداشت کرده است.

پلیس مدعی شده که بعد از اینکه معترضان به سمت آنها رنگ و اشیاء دیگری را پرتاب کرده اند، مجبور به استفاده از گاز اشک آور شده است. در آتالانتا نیز، شماری از معترضین به جرم سرپیچی از فرمان پلیس مبنی بر ترک محوطه یکی از پارک های شهر دستگیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس