خصوصی سازی

مزایده بزرگترین خصوصی‌سازی بخش کشاورزی کشور با واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان روز گذشته برگزار شد که خریداران اقبالی به آن نشان ندادند.

به گزارش مشرق،‌ 100درصد سهم دولت در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل 3 میلیارد و 182 میلیون و 307 هزار  سهم در حالی دیروز به مزایده گذاشته شد که سازمان خصوصی‌سازی تبلغ زیادی برایش کرده و از آن به عنوان بزرگترین خصوصی‌سازی بخش کشاورزی کشور یاد می‌کرد، با این حال خریداران توجهی به آن نکردند و این واگذاری ناکام ماند.

گفتنی است این میزان سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به قیمت هر سهم 7931 ریال و ارزش کل پایه 25 هزار و 238 میلیارد و 933 میلیون و 383 هزار ریال به صورت 10 درصد و در اقساط 8 ساله روز گذشته روی میز فروش رفته بود.

همچنین سپرده شرکت در مزایده 100 درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مبلغ 757 میلیارد و 168 میلیون و یک هزار و 490 ریال تعیین شده بود و خریدار در صورت برنده شدن باید 10 درصد مبلغ پیشنهادی خود را در مدت 20 روز کاری به حساب دولت واریز می‌کردند.

بر پایه این گزارش، سرمایه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان 51 میلیارد ریال و مهمترین فعالیت آن اجرای عملیات کشاورزی و دامپروری، ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی و دامی است. همچنین در حال حاضر شرکت شهرک‌های کشاورزی مالک 100 درصدی سهام این شرکت می‌باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خیاو IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
    0 0
    البته هم اکنون هم اون شرکت دردست عده ای از اصلاح طلبان شناسنامه دارهست که چیزی از حالت خصوصی وتملک شخصی کم نداره ومرتبا دارن ایجادبدهی ودیون میکنن تاشرکت روورشکسته اعلام کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس