کد خبر 756743
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱
دستبرد ۴ دزد به ۱۱۹ خانه

چهار دزد سابقه‌دار که متهم هستند به ۱۱۹ خانه در شمال تهران دستبرد زده‌اند، روز گذشته محاکمه شدند.

به گزارش مشرق، تابستان سال قبل بود که گزارش‌های بسیاری درباره دستبرد سارقان به خانه‌های شمال تهران به پلیس گزارش شد. یکی از شاکیان گفت: هنگام عصر همراه همسرم خانه را برای رفتن به میهمانی ترک کردم.

نیمه شب وقتی به خانه برگشتیم، متوجه شدیم که دزد به خانه زده است و ۲۰۰ میلیون تومان طلایی را که در خانه داشتیم ، سرقت کرده است.

در حالی که تعداد شکایت‌ها به ۱۱۹ فقره رسیده بود، مأموران پلیس موفق شدند یکی از متهمان را شناسایی و بازداشت کنند. او در جریان بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت، سه همدست وی بازداشت شدند. اعضای باند در بازجویی‌ها به سرقت‌از ۱۱۹ خانه در شمال شهر اعتراف کردند.

آنها گفتند که اموال سرقتی را به شش مالخر که از دوستانشان بودند، فروخته‌اند. مأموران پلیس سپس شش مالخر را هم دستگیر کردند. با کامل شدن بررسی‌ها متهمان روز گذشته در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

ابتدای جلسه، نماینده دادستان در جایگاه ایستاد و برای متهمان درخواست مجازات قطع ید کرد. سپس چند نفر از شاکیان به درخواست قاضی در جایگاه ایستادند و از متهمان شکایت کردند. یکی از شاکیان گفت: یک شب وقتی از محل کارم به خانه برگشتم و چراغ ‌را روشن کردم، متوجه رد کفش روی فرش خانه شدم.

بعد دیدم که شیشه بالکن شکسته است. خانه را که بررسی کردم، متوجه شدم سرویس طلایی‌ای که ۱۲۰ میلیون تومان ارزش داشت، از خانه سرقت شده است.

بعد از مطرح شدن شکایت‌ها سردسته باند در جایگاه ایستاد و سرقت از ۱۱۹ خانه را انکار کرد. او گفت: من فقط از پنج خانه سرقت کرده‌ام. بعد از هر سرقت هم پول و طلاها را با اعضای باند تقسیم کردم.

سه همدست متهم نیز وقتی در جایگاه ایستادند، حرف‌های سردسته‌شان را تأیید کردند. مالخران هم وقتی مورد تحقیق قرار گرفتند، گفتند که از سرقتی بودن اموال خبر نداشته‌اند. بعد از ختم جلسه هیئت قضایی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس