کد خبر 756707
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱
کاروان امدادی سازمان ملل در راه شهر النشابیه

منابع خبری اعلام کردند یک کاروان امدادی سازمان ملل متحد که حامل مواد غذایی و دارویی است به زودی وارد شهر النشابیه می‌شود.

به گزارش مشرق، منابع خبری اگاه با انتشار تصاویری اعلام کردند یک کاروان امدادی متعلق به سازمان ملل در حال اعزام به شهر «النشابیه» واقع در شرق دمشق پایتخت سوریه است.

کنترل این شهر در اختیار نیروهای تروریست ارتش آزاد سوریه و گروه‌های تروریست وابسته به ارتش آزاد قرار دارد.

این کاروان که شامل ۱۷ کامیون مواد غذایی و دارویی است توسط سازمان ملل متحد و هلال احمر آماده و به سوی این شهر ارسال می‌شود.
 

اما نکته جالب توجه این است که این کاروان در حال عبور از اردوگاه «الوافدین» است که در این اردوگاه نیز تعداد زیادی از آوارگان سوری که ناگزیر از جنگ برای یافتن مامنی مورد اطمینان به سوی این اردوگاه پناه آورده‌اند است.

لازم به ذکر است که در مذاکرات اخیر در «آستانه» طرف‌های حاضر در مذاکره ضمن دستیابی به توافق بر سر مناطق کاهش تنش دو طرف متعهد شدند تا مانع کمک رسانی به مردم غیرنظامی و دسترسی آسان نهادهای بین‌المللی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه دارویی و غذایی را فراهم آورند.

پیش‌تر آمریکا، عربستان، انگلیس، فرانسه و برخی دیگر از کشور‌ها از شورای امنیت خواسته بودند تا اقدامات لازم را برای تضمین رساندن کمک‌های بشر دوستانه به میلیون‌ها سوری در سایه کاهش درگیری‌ها و خشونت‌ها در این کشور اتخاذ کند.

این نامه که به امضای رؤسای ۱۴ هیات دیپلماتیک در ژنو رسیده نگرانی‌های بسیاری را نسبت به اجرای ۷ قطعنامه شورای امنیت در خصوص ارائه کمک‌های بشر دوستانه به سوریه برانگیخته است.

 «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرده بود تعداد کسانی که در سوریه به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند به ۱۳. ۵ میلیون تن رسیده‌ و این در حالی است که بحران انسانی در بیشتر نقاط این کشور ادامه دارد و هنوز درگیری‌ها در این کشور موجب می‌شود که به دنبال نبود خدمات بهداشتی و درمانی، غذا و آب آشامیدنی، غیرنظامیان در سوریه جان خود را از دست بدهند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه ضمن استقبال از تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه دو طرف ضامن در مذاکرات آستانه با وجود چالش‌ها و مشکلات متعدد، ‌ از تمامی طرف‌ها در سوریه خواست فورا به محاصره غیرنظامیان پایان دهند تا کمک‌های بشردوستانه بدون مشکل به دست نیازمندان برسند و نیز آزادی رفت‌و آمد این محاصره‌شدگان را ضمانت کنند.

اما سابقه نهادهای بین‌المللی در سوریه که به بهانه کمک رسانی به مردم غیرنظامی در منطقه حضور پیدا کرده‌اند چندان پاک نبوده است. برای مثال کلاه سفید‌ها که به عنوان یک نیروی بین المللی حقوق بشری در سوریه به اصطلاح اقدام به امداد رسانی به غیرنظامیان می‌کرد با افشای اسناد و تصاویر مشخص شد که در واقع این نهاد در راستای امداد رسانی به گروه‌های تروریست‌ و معارض دولت سوریه هستند و از اختیارات خود در راه حمایت از این گروه‌ها بهره می‌برند.

اکنون بیم این می‌رود که با توجه به موضع سازمان ملل علیه دولت سوریه که مواضعی همپای ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی است در قالب کاروان‌های امدادی کمک‌های نظامی به عناصر تروریست در سوریه ارسال شود. ­­­

منبع: پایگاه دیدبان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس