رونمایی از کتاب خداحافظ سالار

گل‌علی بابایی داشتن داستان جذاب و پر کشش را از ویژگی‌های بارز کتاب «خداحافظ سالار» بر شمرد. حمید حسام گفت: کتاب خداحافظ سالار روایت ناب از سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» با حضور خانواده شهید همدانی و جمع کثیری از همرزمان آن سردار در حوزه هنری برگزار شد.

سرلشکر صفوی:سردار همدانی با تدبیر عالی فرماندهی ارتش سوریه را سامان‌دهی کرد

سرلشکر «سیدیحیی صفوی» مشاور و دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه خیلی‌ها ممکن است سردار شهید همدانی را نشناسند،‌ اظهار داشت: وی فردی بود که از بوران جنگ در کردستان تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشت. زمانیکه سوریه دچار بحران شد، عازم این کشور شد تا در دفاع از اسلام و اهل بیت علیهم السلام نقش‌آفرینی کند.

وی در ادامه افزود: جنگ در سوریه که جنگ با تروریست‌هاست، جنگ پیچیده و سختی است؛ زیرا در آنجا از ده‌ها کشور از اروپا و چچن گرفته تا ازبکستان علیه نظام سوریه می‌جنگند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: سردار شهید همدانی با تدبیر عالی فرماندهی که اتخاذ کرد ارتش سوریه و رزمندگان دفاع ملی سوریه را سامان‌دهی کرد.

مشاور و دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: خیلی‌ها تصور می‌کنند سرداران موجوداتی زمخت ونظامی هستند؛ ولی نمی‌دانند سردار شهید همدانی قلبی مالامال از لطف و سرشار از محبت و عشق به خانواده، مردم و مستضعفین داشت.

 
سردار گلعلی بابایی: داستان جذاب و پرکشش ویژگی بارز «خداحافظ سالار» است

سردار گلعلی بابایی از نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در آئین رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» خاطرات همسر شهید حسین همدانی که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، در سخنانی در خصوص این کتاب گفت: در 13 مهر ماه سال 94 و چند روز قبل از شهادت شهید همدانی جمعی از مسئولان نشر 27، به محضر مقام معظم رهبری رسیدند و گزارشی در خصوص چاپ کتاب کارنامه این لشکر ارائه دادند، که حضرت آقا ضمن تقدیر از زحمات انجام شده فرمودند که بحث رمان نویسی در دفاع مقدس کمتر پرداخته شده و باید این کمبود جبران شود. 

وی در ادامه افزود: در همان زمان نگارش 5 رمان از خاطرات فرمانده‌هان، خانواده‌ها و رزمندگان مد نظر قرار گرفت که پس از شهادت شهید همدانی یکی از این رمان‌ها به زندگی‌نامه شهید همدانی از زبان همسرش اختصاص یافت که آقای حمید حسام که توانایی در خصوص رنگ‌آمیزی هنرمندانه خاطرات را دارند مسئولیت نوشتن این کتاب را بر عهده گرفتند.

بابایی در ادامه با بیان این که رمان زائیده ذهن نویسنده است اما برجستگی اینگونه کتاب‌ها دارا بودن شخصیت واقعی است، گفت: وقتی که کتاب خداحافظ سالار را مرور می‌کنید یک داستان جذاب و پرکشش را مشاهده می‌کنید و هیچ‌گاه از خواندن آن خسته نمی‌شوید و هر لحظه منتظر رویداد و یا حادثه‌ای هستید.

این نویسنده دفاع مقدسی در ادامه گفت: در چند سال اخیر زنانه نویسی در کشور زیاد شده است و بسیاری از نویسنده‌ها و راویان کتاب‌ها خانم‌ها هستند. علی‌رغم این که اینگونه کتاب‌ها حس بهتری را به مخاطب منتقل می‌کند اما یک نقطه مغفول دارد که شخصیت اصلی آن موضوع است و به همین خاطر خواننده فکر می‌کند رزمنده در آن گم شده است، اما در این کتاب این موضوع وجود ندارد و آقای حسام چون همرزم شهید همدانی بوده توانسته خواننده را در این زمینه اقناع کند.

حمید حسام: زندگی شهید همدانی عاشقانه و مؤمنانه بود

حمید حسام نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی در آئین رونمایی این کتاب در سخنانی با اشاره به آشنایی با شهید همدانی از سال‌های قبل اظهار کرد: تصویری که من از شهید همدانی در ذهنم داشتم بعد از شهادت ایشان و در گفت‌وگو با همسرشان تکمیل شد و خانم نوروزی تمام‌نمای این مرد بزرگ را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: وقتی که وارد قصه زندگی شهید همدانی از نگاه همسرش شدم، به شخصیت شهید همدانی با کسوت زنانه روبرو شدم و ناگفته‌های همسر ایشان به قدری پر رنگ است که شخصیت شهید همدانی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

حسام در ادامه زندگی شهید همدانی را زندگی‌ای عاشقانه، مومنانه، زیبا و سرتاسر ایثار و از خود گذشتگی خواند و گفت: خاطرات همسر شهید همدانی در کتاب خداحافظ سالار روایتی ناب از سبک زندگی اسلامی است و از دو نیم هلال تشکیل شده که با هم یک ماه کامل را به وجود می‌آورد.

وی در خصوص انتخاب نام این کتاب گفت: در اخرین پیامی که شهید همدانی به همسرش می‌فرستد کلمه خدا حافظ است و سالار نیز دارای سه وجه است که می‌تواند به معنی حضرت زینب(س)، خود شهید همدانی به عنوان سالار مدافعان هرم و سالار به معنی آن که خود شهید در منزل این اصطلاح را در خصوص همسرش به کار می‌برد، باشد که باید با خواندن کتاب به دلیل انتخاب این موضوع پی برد.

سردار یزدی: آرزوی مردم این است که فرزندانشان مانند شهدا زندگی کنند

سردار یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ در این مراسم  اظهار داشت: در زندگی شهدای ما نقطه تاریک و مبهمی نمی‌توانیم، پیدا کنیم چون لحظه به لحظه زندگی آنها درس است.

وی افزود: فاصله‌ها و به روز شدن‌ها ممکن است، این تردید را ایجاد کند که اگر شهدایی مانند همت و باکری و خرازی‌ها بودند این‌گونه زندگی می‌کردند؛ درحالی‌که شهید همدانی نشان داد در دهه 90 مثل باکری، همت و خرازی زندگی می‌کند در واقع او به ما نشان داد در عصری که با ابهام زندگی می‌کنند، می‌شود خوب زندگی کرد.

سردار یزدی تاکید کرد: بعضا گفته می‌شود اینها افرادی نظامی با خلق و خوی نظامی هستند؛ ولی در چهره همدانی و رفتار او و حتی در صحبت‌های همدانی هیچ تمایزی در بین ابعاد مختلف روحی و فکری آن نمی‌توان دید؛ یعنی در عین اینکه نظامی است، ارتباط با او به چه راحتی صورت می‌گیرد. در همین زمان است که خلوص شهید همدانی نیروها را به او جذب می‌کند و درجه و لباسش هیچ تردیدی در دل او برای انجام وظیفه ایجاد نمی‌کند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار داشت: ما الگوهایی داریم که زیباترین آنها به شهادت می‌رسند و ما می‌توانیم به فرزندانمان کسانی را نشان دهیم که می‌توانند مثل آنها زندگی کرده، فکر، حرکت و عمل کنند.

درپایان این مراسم، همسر و پسران و نوه های شهید همدانی بر روی سن حاضر شدند و سید کمال هاشم زاده (مجری برنامه) سئوالاتی را از زندگی خانوادگی سردار همدانی مطرح کرد.

گلایه سردار صفوی از جوانان

سردار «سیدیحیی صفوی»، در حاشیه رونمایی از کتاب خاطرات همسر شهید «همدانی» به نام «خدا حافظ سالار» به خبرنگاران اظهار داشت: این کتاب الگویی برای دیگر همسران رزمندگان و شهدا است تا بتوانند همان‌گونه که همسرانشان حسینی جنگیدند آنها نیز زینب‌گونه معارف جهاد و شهادت و مقاومت را بیان کنند.
وی در ادامه افزود: در واقع نوشتن این کتاب‌ها یعنی بیان فلسفه مقاومت برای زنان مسلمان کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان و بحرین و اینکه آنها هم می‌توانند الگو باشند.
وی در ادامه افزود: البته درک جوانان امروز مقداری مشکل است زیرا کمتر کتاب می خوانند و بیشتر از تلفن های همراه و این گونه وسائل استفاده می کنند؛ لذا از اینکه جوانان امروز کمتر کتاب می خوانند و بیشتر از فضای مجازی استفاده می کنند، گلایه دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس