رشیدپور

در رسانه ملی نظارت محتوایی عمیق و فحوایی وجود ندارد، بیشتر نظارت ها جنبه شکلی دارد. مدیران کهنه کار (نزدیک به بازنشستگی) رسانه ملی بیشتر به چیدمان نظارتی، فیزیکال و پادگانی اعتقاد دارند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - رسانه‌ها در دوران کنونی نقش مهمی در شناخت پدیده‌های شغلی و استعدادهای مردمی دارد. از سوی دیگر مرجعیت رسانه ملی می‌تواند جایگاه اشخاص حقیقی و حقوقی را در برنامه‌های مختلف به شکلی صعودی ارتقا دهد.

در برنامه اخیر رضا رشیدپور  فردی  به عنوان میهمان به برنامه‌« حالا خورشید» دعوت شده بود که رشیدپور ادعا می‌کرد مهمان برنامه‌اش عمل هیپنوتیزم را بروی او انجام می‌دهد! جدا از اینکه او پدر هیپنوتیزم است یا نه و یا اینکه روی آنتن زنده رشیدپور را واقعا با حرکاتی شبیه ماساژورها هیپنوتیزم کرده است یا این هنر رشیدپور در بازیگری بوده است؛ اما رضا رشیدپور بیش از آنکه یک مجری باشد بیشتر یک شو من خوب است که می تواند حتی نقش مجری باهوشی را بازی کند که دچار بیماری قلبی شده است.

نکته جالب این است که در مورد برنامه‌ «سینماماورا» که  ۱۹ آذر ۱۳۸۶ از  شبکه چهارم سینما به بهانه تحلیل فیلم دکتر مابوزه پخش شد، کارشناس روانشناس مدعو برنامه که در دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول تدریس است، به صورت بنیادین هیپنوتیزم را نفی کرد و هر چه دکتر اکبر عالمی در بحث و مواجهه با کارشناس مدعو،  گفتگو کرد ایشان همچنان اصرار به نفی عمل هیپنوتیزم داشتند.

در مورد این مباحث همچنان میان کارشناسان علم روانکاوی مجادله فراوانی وجود دارد اما این تصمیم که فردی را به عنوان کارشناس این حوزه به رسانه ملی دعوت می‌کنند و با شو من منحصر به فرد رضا رشیدپور انجام این عمل قابل بحث و مجادله، به صورت ایستاده و در کمتر از ۵ دقیقه رخ دهد. در صورتیکه مدعیان انجام عمل هیپنوتیزم مدعی هستند که این اتفاق در سکون، جای خلوت با تمرکز فوق العاده دقیق هر دو نفر رخ می‌دهد. آنچه در برنامه حالا خورشید رضا رشیدپور و به صورت آنی و ایستاده اتفاق افتاد، به هیچ وجه به انجام عمل هیپتوتیزم شباهت ندارد وبیشتر به یک دلاکی – مدیتیشن مدرن شباهت دارد.

در شرایطی که اصل هیپنوتیزم جای ابهام، سئوال و کنکاش کارشناسی فراوان دارد و همچنان حقیقت انجام این عمل اثبات نشده است، با وجود این، رشیدپور با کدام کارت بلانژ، می تواند جرات به خرج دهد و کارشناسی با این عنوانی محل  پرسش، انتقاد و تردیدهای فراوانی است را روی آنتن زنده آورد. اگر اجرا کننده این عمل مدعی اعمال دیگر شد و خدای ناکرده از چهره شدنش در این برنامه سوء استفاده کرد، رسانه ملی پاسخگوی برند سازی از این فرد در برنامه حالا خورشید خواهد بود؟

نمونه این اتفاق در مورد دیگر مدعیان انرژی درمانی و چندی بعد این حمایت، به سرشکستگی بزرگی منجر شد.

اگر حافظه انتقادی از رسانه ملی کوتاه مدت نباشد باید به یاد بیاوریم محمد علی اکبری مدعی انرژی درمانی، در برنامه دیدنی‌ها ظاهر شد و برنامه‌های شعبده  اجرا می‌کرد و پس از اجرای چند برنامه مدعی شد که می تواند قاشق یا چنگال را با انرژی‌اش خم کند و مدت‌ها بعد در برنامه‌های زنده تلویزیونی به عنوان کسی حاضر شد که می تواند انرژی درمانی را به صورت تخصصی انجام دهد و در یک بازه زمانی طولانی، رسانه ملی در برنامه‌های گزارش و گفتگو محور، در اثبات انرژی درمانی حضور داشت. مشهور شدن محمد علی اکبری منجر به این شد که وی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند! و چندی بعد سایت پارسینه از وی عکسی را منتشر کرد که مشغول انرژی درمانی مهدی کروبی پس از انتخابات است!

در رسانه ملی نظارت محتوایی عمیق و فحوایی وجود ندارد، بیشتر نظارت ها جنبه شکلی دارد. مدیران کهنه کار (نزدیک به بازنشستگی) رسانه ملی بیشتر به چیدمان نظارتی، فیزیکال و پادگانی اعتقاد دارند و آنچه از بیرون، ضرورت رسانه ملی به نظر می‌رسد، نظارت بر برند سازی و جنبه های محتوایی برنامه های رسانه ملی است.

عدم نظارت بر جنبه محتوایی به موضوع زینب موسوی موسوی ختم می‌شود. مستقل از ارزشیابی بر نحوه اجرای استندآپ کمدی در برنامه خندوانه، به زینب موسوی هر شب در برنامه ای پر بیننده، طی یک پروسه اجرایی طولانی القا می‌کنند که تو استعداد خاصی در اجرای استندآپ هستی و رسانه‌های مکتوب و مجازی خارج از رسانه ملی به بهانه‌های مختلف به اجرای استندآپ او واکنش نشان می‌دهند؛ واکنش مثبت یا منفی.

در نهایت موسوی در برنامه اینترنتی، در مقابل نیلوفر لاری‌پور، بدون به کار بردن صفت‌های محدود کننده (مثل برخی، بعضی، گروهی یا اغلب)، همه مردم را ایران به صورت عمومی به بی‌فرهنگی متهم می‌کند.  شقایق دهقان که خودش از سلبریتی‌های متوسط محسوب می‌شود،  نباید موسوی را اینقدر را ستایش بیهوده می‌کرد که حالا باد کردن او منجر به ترکیدن پر سر و صدایش شود.

مردم به رسانه ملی بر خلاف کارشکنی‌های مرسوم، همچنان اعتماد دارند و رسانه ملی باید در برندسازی و معرفی چهره‌های مردمی و کارشناسان حوزه‌های مختلف دقت و مراقبت بیشتری به عمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 9
  • PL ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    38 12
    هدفشان کشاندن مردم به عرفانهای کاذب و انرژی بازی است که در اصل چیزی جز ارتباط با اجنه نیست. کاری بشدت حرام
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    39 2
    یادش بخیر زمانی که اقبال واحدی و نظام اسلامی و توکلی مرحوم خیر خواه صبح ها میومدن در نهایت سادگی و صمیمیت و پر از انرژی میگفتن "صبحت بخیر هموطن صبحت بخیر ایران" و ما با همین حرف انرژی میگرفتیم و می رفتیم مدرسه. حالا با افزایش رسانه ها و تغییر سلیقه ی مردم، مجری ها چه شوهایی که برای دیده شدن بازی نمی کنن. از علی ضیا که رکورد شکنی میاره که وسط برنامه تشنج میکنه! تا رشیدی پور که هیپنوتیزم را میندازه تو برنامه ش!!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    12 30
    حالا شما با هیپنوتیزم مشکل پیدا کردید? مشکلتون اینه که چرا طرف هیپنوتیزم کار کرده??
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    21 10
    از همه مسخره تر استدلالات شما است!!نه هیپنوتیزم اینکه چون یک نفر که علی الخصوص ! در خارج تحصیل کرده هیپنوتیزم رو رد کرده ، پس هیپنوتیزم واقعیت ندارد. چه بسیار افرادی دیگر که هیپنوتیزم رو تایید کردن ، حال چرا تایید اونا برای شما مهم نیست معلوم نیست.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      4 4
      هیپنوتیزم دفعتی
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    15 12
    هیپنوتیزم برای درمان بیماری های روحی عالی عمل می کند و کاملا علمی است من از این راه اختلال پانیک رو درمان کردم
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      9 5
      شما؟
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      8 3
      منظورم تحت نظر پزشک متخصص این کار هست نه اینکه خودم درمان کرده باشم درمان شدم پس از 5 سال آزار این اختلال و مصرف قرص های اعصاب بی خود
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    8 12
    شما غلط کردین نظرات منو منتشر نمیکنین
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    14 2
    کسی که این گزارش رو آماده کرده چقدر به خودش زحمت داده در مورد هیبنوتیزم تحقیق کنه؟؟ این یک علمه ، این عرفان کاذب نیست و با برچسب گذاری منفی نمیشه نفی اش کرد. اگر این چیزها رو به مردم نشون ندیم به راحتی گول حرف ها و کارهای امثال عرفان حلقه رو می خورن. تمام این ها علم هستند. و با تمرین به دست میان. مردم باید این ها رو بدونند.
    • US ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      0 0
      موضوع اینه که این چیزا رو چجوری به مردم باید نشون بدیم؟ چند تا کارشناس بیان به عنوان موافق و مخالف بحث علمی داشته باشن یا رشیدپور بیاد همچین نمایش مسخره ای راه بندازه؟
  • شهریار IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    12 0
    متاسفانه رسانه ملی نتونسته در حد توقع ظاهر بشه . در برابر این هجمه ای که رسانه های ماهواره ای بر علیه اعتقادات مردم به راه انداختن این طرف کمتر برنامه ای هست که هم جذاب باشه و هم حرفی واسه گفتن داشته باشه . خوب که نگاه میکنیم می بینیم که ظاهرا شبکه های ماهواره ای مثل ... با تولید هشت ساعت برنامه خیلی موفق تر از صدا وسیما با 20 شبکه سراسری و 30 شبکه استانی و چندین شبکه برون مرزی تونسته جذب مخاطب کنه . ایکاش کل بودجه های این شبکه ها رو تجمیع میکردن
    • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      1 1
      از رسانه ای که خیلی راحت به محبوب و منتخب یک ملت توهین میکنه و سخنانش رو برعکس میکنه انتظار بیشتر از این نمیره.شما هم خودتونو ناراحت نکنید.
  • pariiiiiiiiiii IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    8 5
    جباب زینب موسوی عالی بود که ترکید !
  • حسن IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    2 1
    مقاله ی به جا و عالی بود. در جواب بعضی دوستان، این مقاله یک انتقاد رسانه ای هست که بیشتر عدم نظارت محتواهای برنامه ها رو نشان میده، و از این جهت واقعا رسانه ملی ضعیف عمل میکنه هم در جذب مخاطب و هم مفید بودن محتوا برای مخاطلین! و اینکه هیپنوتیزم چیه ووو جاش در رسانه نیست مخصوصا به خاطر ملی بودن رسانه، افراد از این فرصت، سوء استفاده می کنند و بعدا برای مردم مشکل ساز می شن. لطفا اول مقاله رو بفهمید بعدا نظر بدین
  • اینکاره IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    7 12
    باا بخش اول که گفتید هیپنوتیزم این هم به این شکل دغکاریه موافقم ولی در مورد زینب موسوی حق با ایشونه . تا کی میخایم سر خودمونو شیره بمالیم که ایرانی ها با فرهنگند نه بابا بی فرهنگ ترین ملت دنیا مردم ایران هستند . ملتی بی تربیت , بی نزاکت , بی سواد , پررو , بی ادب , عصبانی , افسرده ... که متاسفانه بعد از انقلاب اسلامی بدتر هم شده/
    • حسن IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      6 5
      جناب، شما یک تعریف از فرهنگ ارائه بدید تا ما الگو قرار دهیم، تعریف فرهنگ به معنای کلیش، همه مردم جهان دارای فرهنگ هستند حتی مکانی که حتی از دنیای کنونی ما خبر ندارند و اطلاع ندارند، اما شاید منظور شماو اون سیده خانم از فرهنگ معنای خاص ذهنیتون هست که بر طبق سبک و شیوه ی شما عمل نمی کنند و اینکه شما مگه فرهنگ همه ی دنیا رو دیدی یا مطالعه یا در کل دنیا زندگی کردی! داری الکی از روی هوا و تخیل نظر میدی! ....
    • US ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      0 1
      شما خودت داری به 80 میلیون توهین میکنی پس از همه بی فرهنگتری:) مشکل اینه اینجور جاها فکر میکنیم وقتی میگیم ملت ایران ینی همه ی مردم بجز ما و خونوادمون...
    • سجاد IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      1 1
      دقیقا همین طوریه خصوصا که برای وقتشون هم اصلا ارزشی قائل نیستن ما با سیاست خصمانه دولتهای غربی مخالفیم ولی خداییش هم مردم خوبی دارن و آب و هواش خیلی عالیه لامصب
  • عارف IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    0 3
    عالی بود ممنون از نویسنده ی واقع بین این متن.
  • محمد IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    6 0
    ن من بلکه هزاران نفر با حرفای اون دختر موافقن کاملا صحیح حرف زد
    • P IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      2 1
      درست بود ولی خودش بی فرهنگتر بود باتوهین حرفشو میزد ..
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    5 2
    بعد از اینکه زینت موسوی شما بازنده ها رو به سخره گرفت منتظر یه چنین مطلب مضحکی ازتون بودم الان هیبنوتیزم رو چه جوری ربط دادید به زینب موسوی؟
    • P IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      2 1
      درمورد رسانه کلی حرف زد از رشیدپور شروع کردن تا رسیدن به زینب...داره میگه رسانه مدیریت نداشت که این اتفاقات روی آنتن زنده میفته !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس