کد خبر 75567
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱

به دنبال تداوم جنبش "تصرف وال استريت" در امريکا، پليس علاوه بر دستگيري 150 معترض ضد صنف گرايي در شهرهاي اوکلند و آتلانتا، يک عضو مجلس سناي ايالت جورجيا در آتلانتا، بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري آلمان، دست کم 35 نفر از جمله وينسنت فورت عضو مجلس سناي ايالت جورجيا بعد از ظهر روز چهارشنبه (4آبان، 26 اکتبر) در پارک وودراف در آتلانتا دستگير شدند.

کسيم ريد شهردار آتلانتا مي‌گويد، به دنبال اينکه تظاهرات از حالت مسالمت آميز به شکل فزاينده‌اي با اقدامات خشونت طلبانه دنبال شد، اين دستگيري‌ها انجام شد.

با وجود اين، سناتور دستگير شده ضمن مخالفت با ادعاي شهردار آتلانتا، اظهار داشت که اين اتهامات به منظور توجيه کردن دستگيري‌ها مطرح شده است.

وي تصريح کرد مسالمت آميزترين تظاهرات در اين مکان در ايالت جورجيا اتفاق افتاده است.

بر پايه اين گزارش، نيروهاي پليس همچنين روز سه شنبه ضمن برداشتن چادرهاي معترضان که آن‌ها را در مقابل ساختمان شهرداري اوکلند در پارکي بر پا کرده بودند، حدود 100 معترض را نيز دستگير کرد.

جنبش تصرف وال استريت هنگامي آغاز شد که گروهي از مردم در اعتراض به فساد در رده‌هاي بالا، فقر و نابرابري‌هاي اجتماعي از 17 سپتامبر، در منطقه تجاري نيويورک تظاهرات گسترده‏اي را آغاز کردند.

اين جنبش اکنون به ديگر شهرهاي بزرگ امريکا و همچنيني کشورهاي ديگر از جمله استراليا، انگليس، آلمان، ايتاليا، اسپانيا، ايرلند و پرتغال گسترش پيدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس