کد خبر 755600
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
اربعین

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، پیش بینی می‌شود، در اربعین سال جاری روزانه 70 هزار نفر به مرز شلمچه و 50 هزار نفر به مرز چذابه مراجعه کنند.

به گزارش مشرق، جمشید گودرزی با اشاره به وجود مشارکت‌های وسیع در بحث اربعین حسینی از جانب مدیران و مسئولان استانی و کشوری گفت: با توجه به اینکه در سال جاری بحث شناسایی و ساماندهی مواکب مطرح است، انتظار می‌رود، اهتمام ویژه‌ای در این مقوله صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه برای همه مواکب پرونده تشکیل و پرونده آن‌ها صادر شده، تصریح کرد: استان خوزستان در بحث مواکب نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز بوده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: با توجه به آمادگی که در استان خوزستان وجود دارد و اعلام آمادگی استان‌های معین خوزستان پیش بینی می‌شود در سال جاری شاهد رشد چشمگیر در بحث مواکب، تغذیه و اسکان زوار باشیم.

گودرزی عنوان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، پیش بینی می‌شود، در اربعین سال جاری روزانه 70 هزار نفر به مرز شلمچه و 50 هزار نفر به مرز چذابه مراجعه کنند.وی افزود: علاوه بر تمهیدات صورت گرفته در مرزها در استقبال از زائرین برای پذیرایی زوار، از اهواز تا مرز چذابه نیز تدارک‌های لازم صورت گرفت.

گودرزی، بوشهر، لرستان، چهارمحال بختیاری و فارس را 4 منطقه ورود زائرین اربعین حسینی به خوزستان نام برد و افزود: در مسیر ورود زائرین از این 4 استان نیز وسائل پذیرایی و خدمات مورد نیاز نیز پیش بینی شده، و تعداد مواکب مورد نیاز نیز مهیا می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بتوانیم در 2 مرز شلمچه و چذابه حتی برای زائرین خارجی سفره پذیرایی را داشته باشیم.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در پایان با بیان اینکه در سال گذشته مبادی خروجی مهران و مرز خسروی در حوزه حمل و نقل بسته شد، خاطر نشان کرد: بخش حمل و نقل پایانه‌های شلمچه و چذابه نیز برای تردد راحتر زائران بسته خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس