کد خبر 755053
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
پور شیب

قهرمان بازی‌های جهانی کاراته گفت: هر چهار بازیکن ما فینالیست بازی‌های جهانی شدند و این نشان می‌دهد کاراته ایران نشان داد واقعا قدرتمند و قابل احترام در دنیا است.

به گزارش مشرق، ذبیح‌الله پورشیب در خصوص کسب مدال طلای بازی‌های جهانی کاراته اظهار داشت: لطف خدا باعث شد تا من این مدال خوشرنگ را برای کشورم به دست بیاورم. این مدال در سایه لطف خدا، زحمات کادرفنی و حمایت دوستان و هم‌تیمی‌هایم حاصل شد.

وی تصریح کرد: خوشحالم در این مسابقات مدال طلا گرفتم و در کنار آن تیم کاراته ایران نتایج خوبی کسب کرد. حق دیگر بازیکن تیم ملی نیز کسب مدال طلا بود و واقعا عالی کار کردند اما بدشانسی و مشکلات داوری باعث شد رنگ مدال طلای آنها به نقره تبدیل شود.

قهرمان بازی‌های جهانی کاراته در خصوص نخستین برتری خود مقابل آراگای ژاپنی عنوان کرد: آراگا بازیکن حرفه‌ای، باهوش و کاملا حرفه‌ای است اما تمام فکر و تلاش من برتری مقابل او بود. من می‌دانستم سخت‌ترین حریفم آراگا است و بازی‌های قبلی نیز که مغلوب او شده بودم بسیار نزدیک بود. بارها دیدارهای ما مساوی شده بود که در این شرایط داوران به او رای داده بودند و اختلاف ما همیشه یک امتیاز بود. با اینکه این بار نیز یک امتیاز عقب افتادم اما توانستم دو امتیاز کسب کنم و برنده مسابقه باشم.

پورشیب در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است روند موفقیت‌هایش در سال آینده و برای بازی‌های آسیایی جاکارتا، جهانی 2018 و کسب سهمیه المپیک تداوم شده باشد، گفت: من همیشه تلاش کردم که در هر رویدادی که شرکت می‌کنم با تمام توان و تلاش به میدانم بروم تا بهترین نتیجه را کسب کنم. نوع کمیته زدن‌ها و عملکردم نیز این را نشان می‌دهد اما برخی اوقات شرایطی پیش می‌آید که از لحاظ روحی، روانی و جسمانی به نتایج دلخواه نمی رسید.

وی افزود: خدا در مسابقات جهانی اتریش و بازی‌های جهانی لهستان به من لطف داشت و نتایج خوبی کسب کردم. من نیز همیشه از انگیزه بالایی برخوردار بودم و همیشه پر انرژی کار کردم تا بهترین نتایج را به دست بیاورم. امیدوارم در سال آینده نیز این روند ادامه داشته باشد و هیچ وقت از انرژی و انگیزه من کم نشود و با تمام وجود به کارم ادامه بدهم تا در مسابقات آینده و میادین مختلف بهترین نتیجه را برای کشورم به دست بیاورم.

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی اتریش در خصوص عملکرد داوران در این مسابقات تصریح کرد: داوری‌ها در مجموع خوب بود اما در برخی صحنه‌ها نیز تاثیرگذار بود و چند امتیاز بچه‌های ما را ندادند. می‌شد که نقره بازیکن ما تبدیل به طلا شود که متاسفانه نشد.

پورشیب در خصوص عملکرد بازیکنان تیم ملی کاراته ایران در این مسابقات اظهار داشت: این مسابقات هر چهار بازیکن ما فینالیست شدند و این نشان می‌دهد کاراته ایران واقعا قدرتمند و قابل احترام در دنیا است.

وی در پایان تاکید کرد: بچه‌های ما نمایش قابل قبولی را نشان دادند و کومیته‌های بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند. من نیز از شرایطم راضی هستم چرا که 5 مسابقه انجام دادم و در مجموع 15 امتیاز گرفتم و تنها یک امتیاز از دست دادم که این عملکرد برای خودم خیلی خوب بود. بدنم در این مسابقات آماده و سرحال بود و امیدوارم این روند خوب را در آینده نیز ادامه بدهم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس