کد خبر 754990
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
آزمایشگاه خبری گوگل

گوگل طی بیانیه ای اعلام کرد که قابلیت جستجوی فوری موتور جستجوگرش را غیرفعال کرده است.

به گزارش مشرق،  اولین بار در سال 2010 شرکت گوگل اعلام کرد که قابلیت « جستجوی فوری » را به موتور جستجوگر خودش اضافه می‌کند. این قابلیت طلایی بر اساس نظر صاحبنظران، قرار بود آینده جستجوهای اینترنتی را تغییر دهد و در ثانیه ها ، دقیقه ها و ساعت ها صرفه جویی کند.

عملکرد قابلیت « جستجوی فوری» یا « Instant Search » گوگل به این شک طراحی شده بود که وقتی کاربر کلمه مورد نظر خودش را در این موتور جستجو شروع به نوشتن می‌کرد ، با هر حرفی که تایپ می‌شد، گوگل آن حروف را جستجو می‌کرد و نتیجه را به شکل فوری در اختیار کاربر قرار می‌داد.

گزارش آغاز به کار این قابلیت گوگل خبر بزرگی بود و نه تنها در دنیای تکنولوژی بسیار مورد توجه قرار گرفت، بلکه بر روی ارتباطات اینترنتی و به اشتراک گذاری فایل های مختلف نیز تاثیر قابل توجهی داشت.

اما ساعاتی پیش ، شرکت گوگل اعلام کرد که قابلیت « جستجوی فوری » کنار گذاشته شده است و دیگر قرار نیست از آن در این موتور بزرگ و قدرتمند جستجو استفاده شود. بیانیه گوگل در این خصوص به شرح زیر است :

« ما قابلیت جستجوی فوری گوگل را در سال 2010 راه‌اندازی کردیم و هدف ما ایجاد این ویژگی این بود که اطلاعات مد نظر کاربران به ‌محض تایپ کلمات مورد نظر در دستگاه ‌های دسکتاپ و رایانه های شخصی تا حد ممکن به‌ سرعت در اختیار آنها قرار گیرد. اما از آنجایی که امروزه بسیاری از جستجوها در گوشی های هوشمند انجام می‌شود و البته سبک جستجوی گوشی های هوشمند با رایانه های شخصی متفاوت است و موبایل‌ محدودیت‌هایی در نمایش اطلاعات دارد، تصمیم گرفتیم که قابلیت « جستجوی فوری » را از موتور جستجوی گوگل حذف کنیم و به کار آن پایان دهیم . در آینده قطعا بر روی روش های بهتری در این زمینه که هم در رایانه شخصی و هم در گوشی هوشمند کاربرد داشته باشد، متمرکز خواهیم شد. »

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس